Hej kloge mennesker
Jeg er ejer af en CPI GTR 45. I mine øjne har den et stort problem, hvilket er tankmåleren. Som jeg ser det er det lidt af et kludetæppe der sidder nede i tanken (Benzin måler, benzinfilter, vacuum pumpe samlet i et). I mit tilfælde er tankmåleren defekt (lampen skal lyse når der er ca 2 L benzin tilbage i tanken... Min lampe lyser konstant). Selve benzinmåleren er opbygget med en reed sensor i et rør. Udenpå flyder en magnet, som aktiverer reed sensoren. Da CPI jo generelt er et T.Hansen mærke, er det også der at de har reservedelene. En ny benzinmåler koster 1000 kr. Hvis man kun skal bruge benzinfilter og vacuumpume, koster det kun 200 kr. Så tænkte jeg hvorfor ikke sætte benzinmåleren for sig selv uden på tanken. En benzinslange med fittings boret ind i hhv. top og bund af tanken. En magnetkugle i benzinslangen. 3 hall sensorer på benzinslangen (hall sensorer er elektroniske modsat reed sensorer som er mekaniske... Mit indtryk er derfor at hall sensorer vil holde længere tid). Hall sensorerne angiver "Fuld tank", "2/3 tank", "1/3 tank". Tankniveauet angives af en 3 farvet lysdiode (3/3 tank = Grøn, 2/3 tank = Gul, 1/3 tank = Rød). Hele skidtet styres af en CAP1133
http://ww1.microchip.com/downloads/...AP1133.pdf
Ben 1 får 5V når nøglen drejes til start. Ben 4 får 5V fra batteri (Konstant spændning). Ben 5,6,7 Går til hver sit ben på trefarvet lysdiode. Ben 8,9,10 er imput fra hall sensorerne.
Jeg erkender blankt, at jeg ikke er det store elektronik geni, og vil derfor være super glad, hvis nogle af jer super kloge mennesker kunne kigge mit projekt igennem ufd fra hvad jeg har skrevet, og komme med lidt konstruktiv feedback... Positivt som negativt.
Det er i særdeleshed omkring brugen af ovenstående microchip, jeg er i tvivl om det kan lade sig gøre.
På forhånd tak
Runebune