Motoriseret pælebor (erfaringer)?

Jeg lurer på at købe et motoriseret pælebor/jordbor. Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med det.

Boret vil dels skulle anvendes til pæle-arbejde, men også ifbm. med beplantning/jordskifte.

Priserne varierer noget, selvom specifikationerne ser ens ud. Se f.eks. nedenstående modeller.

Må jeg høre om jeres (gode/dårlige) erfaringer!

Bilka kr. 999,- Link KLIK HER

P-lindberg kr. 1850,- Link KLIK HER


mvh  Jan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan jeg ikke prale med erfaring, dog havde jeg en genbo der skulle sætte en flagstang op og borede sådan en djævel ned i jorden, til den kun var 5-10 cm over jorden...
Så opdagede han at der ikke var et "bag gear" på dyret... så det endte med han måtte grave den fri i hånden, og endte med et meget stort hul i sin græsplæne  

Så min pointe er: husk at den skal kunne løbe begge veje

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den fra P.L. er såment ganske udmærket. Dog kan nøjagtig samme model fås billigere andre steder. Brug www.google.dk  for at finde bedste pris.

Den fra Bilka ville jeg måske undgå, men sørg for den i det mindste passer bor med andre så du kan få et med en anden diameter bor hvis .........

PS. P.H. Vi andre "normale" behøver ikke et bakgear, vi er så begavet at vi kan finde ud af og dreje boret baglæns med hånd/fod kraft hvis det 1 ud af 10000 huller skulle finde på at klemme stor sten.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har en gang haft en Stihl, med noget som jeg husker et 200mm bor.
Den var beregnet til 2-mandsbetjening. Når den fik fat i noget godt, kunne den mageligt trække et par småfyre à 100 kg rundt som en helikopterpropel, hvis man ikke var hurtig til at slippe gassen.
Man behøver ikke bakgear, man hiver blot op i den og tømmer vindingerne ind imellem.
Et mageløst stykke værktøj!

Med venlig hilsen
ktm

 

vil give jer ret mht bakgear... min historie gik også mere på, at skrue den så dybt i jorden uden at løfte den op ind i mellem...
Når man bruger en hånddrevet udgave, giver det sig selv, at man løfter den op og tømmer den ind i mellem, men når tåben bare giver fuld gas og pløjer den helt ned til motoren, er den ganske enkelt umulig at få op af jorden igen  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ha Ha min lille bror skulle for mange år siden hjælpe til med at bore huller til gamle lygte pæle ved en legeplads, jorden var meget hård og leret så min bror satte sig op på boret medens to mand styrede og holdt balancen. De ramte også en stor sten og så fik lille bror sig en ufrivillig karrusel tur.
De gange hvor jeg selv har haft brug for pæle bor, har jeg lejet en mini grave maskine og et bor, det er både hurtigere og nemmere.
pæle boret fra Lindberg er et udmærket bor har det selv det klarer fint ø.200 bor er tilpasset i gear så man sagtens kan holde det 1 mand.
har sat 50 stolper til Texas hegn uden en eneste flyvetur
problemet med de billigere bor er oftest start snor mekanikken er lavet for billig med nedbrud til følge
et bor der bores for langt i drejes op med slukket motor,man kan jo blive snydt over hvor nemt det går i våd ler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis