El finurlighed

I sommer havde jeg fat i fætter professor el i familien, og skulle høre hvad der kunne gøre at min bosch vaskemaskine tog hfi ræleet. Han forklarede noget med denne her motortype, osv. Konklusion - sæt et HPFI relæ på istedet.
Alt virkede fint, indtil for ca. en uge siden. Så begyndte den der vaskemaskine igen at tage HPFI relæet + den stødede lidt til når man stod i kælderen og skulle tømme den.
Nå men af med jordledningen, så vi kan vaske, samme procedure som da vi havde HFI relæ. Det er ikke voldsomt, men dog kilder det lidt.
Årsag fandt jeg ikke lige.

Så i går.... Når man tænder for lyset i mit værksted i kælderen... Så røg det skide HPFI igen. Der er intet der er forbundet med jord til kontakterne. Der er kun lys på kontakten.

Hvad dælen kunne det være. Jo i det ene hjørne af rummet sidder et af de mange lampeudtag som jeg har lavet da jeg lavede loft. Lige over dette ligger stuen i vores gamle hus. Huset har gammelt trægulv.
Min lille franske bulldog havde tisset på gulvet, det var røget ned i lampeudtaget, der stod så en lille sø af tis i låget der dækker lampeudtaget. Denne lille sø havde laver en fin lille overgang til jord, ikke nok til at HPFI røg, men nok til at summen af fejlstørm fik HPFI til at ryge, og vaskemaskinen fik denne fejlspænding.
Det hele røg så når der kom direkte fase fra 2 punkter i lampeudtaget. Den lille sø af tis har faktisk lavet en mindre afsvedning af hele lampeudtager, der er brændt et lille hul i kappen der dækker udtaget. Så den lille hund kunne være blevet til pyroman uden at den selv var klar over det.

MVH - hundeejeren

Jeg er ofte glad for at jeg er lidt af en ørn til fejlfinding.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aha en ægte Tæppetisser du har der, har du fået vennet kræet af med de unoder. I de efter hånden 11 år jeg har haft min, har hun aldrig lavet "ulykker" inden dører.
En skam dit gulv ikke er ringere, så din gulvtisser ikke nåede og finde ud af, at det gør man ikke.

Du må til at opdrage lidt mere på den.

En god og lampeudtags tør jul ønskes.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis