Hobby kompressor

Hej! Hjalp lige min kammerat med at rydde et værksted. I hjørnet stod en lille hobby kompressor i fin stand, som han ikke kan få til at gi luft nok. Jeg tog den med hjem på værksted. Men kan heller ikke få den til at yde mere end 3 bar. Den er konstrueret til 10 bar. Jeg har taget føde rør fra cylinder af og der kommer masser af luft. Der er ingen utætheder og begge manometre (der er to udgange) viser ens og den holder trykket. Kan der være knækket en ring i cylinderen, så den alligevel ikke giver luft nok. Den slår aldrig fra på automatikken.
Nogen der har de vises sten?

 

46 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hej.

Når der ingen utætheder er kan det formodentelig kun være noget omkring stemplet. Enten er dette defekt eller også er det en af ventilerne der er i udu.  Begge dele kan kun en adskillelse afsløre. Start med ventilerne. Pas på den vanlige bette fjeder der plejer at komme flyvende.  Måske den er fraværende allerede nu.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg kunne så spørge om det er en bælg eller stempel kompressor og hvis det er en stempel kompressor, er der så olie på krumtaphuset. Det er der ikke når man køber den, og en del "glemmer" at læse brugs forvirringen, så de ser der skal olie i ! På bælg kompressoren skal der en gang imellem et par dråber tynd olie i luftfilteret.
tak for respons! Ja, det er en stempelkomp. og der står olie op midt på glasset. Jeg tror jeg lige hiver top og cylinder af. Han var alligevel på vej til skrotning af den, så skaden er ikke så stor. Han har haft den stående et stykke tid, hvor den gik i udu lige efter garanti. Fanme godt beregnet af producenten (USA-hestetyv). Har lige checket og den holder 2,5 bar fra d 21. kl. 15.00. Jeg ved godt de kun koster et par hundrede kroner ... men jeg græder når jeg ser materiel ryge i kontaineren

 

Jo min kære Uldal, men du ved lige så godt som jeg, at vi skal have en lagerhal på mindst 1000 m2 hvis vi skulle have plads til alt det vi syntes er synd at smide ud 
Lad os høre hvad du finder ud af.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Nu skal jeg lige vinde i håndbold først. Ok, det har jeg folk til. Det med de 1000 kvm hal til sager er jeg startet på for mange år siden. 120 kvm indtil nu. Og jeg kan glæde med, at jeg er nede på 3 år mellem jeg kan bruge noget af det "bageste". Ved nogen af jer, om inspektionsglasset for olien skal være " fyldt" eller om det må nøjes med midt på i oliestand? Jeg vil nødig overfaldet.

 

Min lille kompressor strejkede i foråret da jeg forsøgte at starte den.

Jeg lukkede al olien ud og skiftede det, drænede for kondensvand, og så sprang den villigt i gang igen, det skal siges at det er en billige en' jeg har, små 600,- kr.

Fik lidt for meget fyldt i min, det kom så ud igen i en klud da jeg tændte for den, på min skal oliestanden stå på midten af inspektions glasset.

Så var en lykkelig mand da jeg fik min i gang igen.

Oh hvem der bare havde den plads du omtaler uldal.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
På min er glasset næsten fyldt op og jeg bruger en 10/40 gearolie, det er også en af de billiger fra Onkel Harald men den har da kørt upåklageligt de sidste 5 år.
Hej.
Man kommer langt med 250 m² og en firlænget gård ved siden af

mvh

 varmetossen

Hvis jeg havde magt, som jeg har agt, ville 2000 m2 end ikke række. Har prøvet.
Har netop her i eftermiddag, med bekymring set på mine sølle 250 m2, og indset, at jeg skal igang med at smide rare og uundværlige sager ud.
Det er ikke let at være til!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også