Problemer med lysdæmper

Er der nogen derude der kan hjælpe mig med dette?

Lysdæmper summer, når jeg dæmper lyset.
Er i tvivl om ledningerne er samlet rigtigt. Jeg tænker den grønne/gule ledning er jord, så den er ikke i kontakterne på lysdæmperen.

Nogen der kan se om jeg har samlet det rigtigt?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke unormalt at en dæmper summer når du skruer ned for den. Det skyldes at belastningen ikke er ret stor i forhold til hvad dæmperen er bygget til. 

Det kan selvfølgelig også skyldes at den er træt, og skal udskiftes.... Dine forbindelser ser rigtige ud 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ok. Tak!
Den er helt ny. Så jeg må vist ha fat i forhandleren så.
Hvad er minumums belastningen på dæmperen, og hvor mange pære, og hvor mange watt har du sidende på dæmperen?

Nu ved jeg godt det er et billed til lavdetselv. Men du får da samlet og monteret det, så det er lovligt, og der inden fare er for berøring af spændingsførende dele?
Dæmperen er til 40-160W. Der er én pære på, en 60W.
Du stiller ? til sidst...? Skulle det ikke være lovligt?
Så er det nok derfor den summer når du dæmper. Hvis du skruer halvt ned for den, så bruger den jo kun 30W og det er mindre end hvad dæmperen er lavet til.

Der mangler dæksel på lampeudtaget, og ledningen er ikke aflastet, ej heller i dæmperen. Dæmperen ligner noget der er hjemmelavet, eller i stykker. Prøv at hold stramt om den mens lyset er tændt, så finder du ud af hvorfor det er en god ide, ikke at røre ved spændingførende dele. (ironi anvendt, det er farligt at få stød) Den dæmper, har den ikke et plastic hus den bor i, ellers så smid den ud og køb en ny ledningsdæmper og sæt den på i stedet.
Annonce
Skrevet af helleaa på 21 dec 2013 18:31
Du stiller ? til sidst...? Skulle det ikke være lovligt? 

Det er generelt ikke lovligt at tilslutte apparater der ikke er godkendt, så din dæmper må ikke bruges.
Der er både hus til dæmperen og dæksel til stikket, bare rolig. Men jeg ville ikke sætte det sammen inden der virker, og havde jeg buret det inde ku jeg jo ik få nogen til at se om det så rigtigt ud indeni

Den ser ud til at være samlet rigtigt: Grunden til at den summer, kan være at spolen ikke er gjort fast til printpladen. Det kan du gøre ved at give den lidt silikone, så den sidder fast på printet. Også husker du lige aflastningen af begge ledninger. PE lederen kan du føre lige igennem uden afbrydelser, hvis der er brug for den, ellers brug noget toleder ledning. PE lederen skal afsluttes i en muffe i både til- og afgang, hvis du ikke bruger den.

Kapsling til berøringsbeskyttelse er det vel unødvendig at tale om, det er vist tydeligt berørt i andre indlæg.

CE mærkning og tilhørende komformitetserklæring udarbejder du selv?

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis