fuga kontakt. alm afbryder hvordan samles den

Hej jeg er ved at lave en hjørnehylde med indbyggede højttalere. jeg vil bruge en fugakontakt som tænd og sluk for strøm til højttalerne istedet for sådan en der er på en alm bordlampe.


men hvordan gør jeg lige med at tilslutte kablerne. der er 2 ind med strøm selvfølgelig og det er rød og sort. der er det samme videre til en strømskinne som fuga kontakten skal kunne tænde og slukke strømmen til
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at forestille dig hvad en kontakt egentlig gør ! "skiller og samler en linie" altså er det kun den eks. røde der skal gå ind i kontakten og ud igen videre til højtaleren 
Hvis det er en almindelig 1-polet afbryder, er der kun to terminaler, og de sidder begge i toppen.
Den røde fra din højtaler ledning, sætter du i den røde klemme på kontakten. Og på det stykke ledning der går videre fra kontakten til højtaleren, sætter du den røde ledning på den sorte klemme i kontakten.
De 2 sorte ledninger samler du i en samlemuffe inde i underlaget som kontakten sidder på.

(Dette er selvfølgelig forudsat at din højtaler ledning er rød og sort Ellers kan du nok gætte hvordan det skal laves )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis