Revner mellem gulvbrædder

Hej,

Har nogle meget fine pitch pine gulve lagt i 1967 som stort set ligger perfekt uden mellemrum mellem brædderne - bortset fra den ene halvdel af brædderne i gulvet i vores gang. I kan se billederne af gulvet med og uden mellemrum. Jeg har forsøgt at fylde revnerne med noget træspartel efter anbefaling af en snedker, men som i kan se så kan det ikke arbejde med træet og slipper derfor og ryger op flere steder når vi støvsuger. Det så ellers fantastisk ud det første stykke tid efter rep, og man kunne ikke se revnerne overhovedet.

Har i et forslag til hvad jeg ellers kan gøre?

Mvh
Ole

Ole
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bedste bud er, du kan ik gøre noget, træet arbejder, ved varme/kulde.. høj fugtighed/lav fugtighed, Jeg ser meget sjældent af specielt fyrtræ ligger perfekt,
men jeg syntes ik det gør noget, patina og charme, og hvis det har ligget siden 67, så ligger det flot.
Ellers er du ude i noget gulv gummi fuge i en farve der passer.
Jeg har det også sådan at det er helt fint med revner og patina på gulve, men det ser virkelig forkert ud når der ligger 100m2 uden den mindste revne immelem og der så er 5 brædder i den ene halvdel af gangen der har 3 mm brede revner imellem - tror de har haft repareret noget nedenunder på et tidspunkt og så lagt andre brædder ned :-(

Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det vil jeg gi dig ret i.. Så se om du kan finde noget gummi fue der ligner i farven, sæt en gang maler tape på hver side a revnen, sådan så fuen ik ryger ud på det behandlet gulv
Kender du en type fuge der kan anbefales? så tror jeg at jeg prøver det.

Ole
Jeg ved a dana lim har lavet en gummi fuge, med farve
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
super - prøver at tjekke deres hjemmeside - tak for hjælpen

Ole
Hvor ofte vasker du gulvet med sæbespåne vand, der er lanolin i sæbespåner og vedligeholdes træet med vask mindst en gang om ugen skulle sådanne revner ikke forekomme. Du må ikke bruge noget med salmiak, det udtørre gulvet / træet.
Det er sæbebehandlede gulve og de får udelukkende sæbespåner. Revnerne mellem gulvbrædderne er sandsynligvis blot fordi de i sin tid er lagt alt for fugtige til forskel for de originale der åbenbart har været helt tørre da de blev lagt. Gulvet blev høvlet for et års tide siden og afstanden mellem dem er ikke blevet mindre efter vaskene.

Ole
Hejsa
Produktet du leder efter som tidligere nævnt fra Danalim og hedder 553.
Det fantastisk ved den er at den kombinere det bedste fra silicone og polymer, så den er virkelig elastisk og hæfter helt enormt, samtidigt kan den slibes, hvilket beviker at du kan lægge 1 millimeter for meget fuge og når den så er tør kan den slibes plan med gulvet igen.
Desuden kan den også lakeres, så når du en gang sliber gulvet ned, så sliber du også bare fugen ned og gulvet står igen pænt
God arbejdslyst.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også