Skorsten

Hej
Jeg skal muligvis have installeret en brændeovn. Jeg havde selv tænkt mig at montere skorstenen. Er der nogle ting man skal overveje før man går igang med det? Nogle der har gode råd eller andet godt/Skidt?  (Har styr på hvor den skal stå og diverse regler) Taget den skal føres igennem er et Build-up-tag.

Glædelig jul

Razols
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg har altid ladet de første 1m - 1 1/2m over ovnen være i uisoleret røgrør for at få varmeafgivelsen til rummet.

mvh

 varmetossen

Formoder det er en stålskorsten du vil have "hejst" ???

Placer skostenspiben et sted så der altid er godt træk, ligegyldigt hvilket hjørne vinden er i. Det vil i prakcis sige i kippen af taget. Er det et fladt tag så sørg for du får en god højde på piben.

Vil gerne uddybe hvis det jeg skrev virker som sort snak for dig.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svar begge to. Det giver mening :-)
Nu er det så ikke altid muligt at monterer en stålskorsten lige i kippen, min sidder 1,6 m fra kip. Men til gengæld er skorstenen 1 m. over kip.
Og sørg for at der er en ordentlig hætte på, min var kun en flad rund plade på tre ben, det gav det resultat at når det regnede voldsomt løb vand ned gennem skorstenen sommer dage og gav et værre svineri i stuen. Jeg hjemme flikkede så en større kegle formet skærm af en gammel lampeskærm som jeg nittede på den originale plade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis