mislyd på Skoda Fabia fra 2004

Hej.

Har en Skoda Fabia Combi 1,4 benzin fra 2004. 
Efter at have holdt stille en måneds tid, har jeg bemærket at den laver en mislyd fra hjul/bremser. 
Mislyden synes at tiltage med hastigheden. Jeg har ikke sikkert kunnet lokalisere den til en side eller for/bag. Vil beskrive mislyden som snurrende/skrabende.
Mislyden aftager ved let tryk på bremsen, samt ved venstre sving.
Der er ingen forskel ved udkobling. 

Tænker selv
1. hængende bremse? Har haft alle 4 hjul af og der synes ikke at være noget der skraber på, når man roterer bremserne.
2. defekt hjulleje? Kunne vel forklare at mislyden forsvinder ved venstresving, men kan det også forklare at mislyden forsvinder ved let brug af bremsen?

Jeres tanker er velkomne.

mvh Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en skive, sandsynligvis i højre side, der har fået noget rust, som du har slidt af og nu er der en ru overflade på dele af skiven.

grunden til at det aftager ved venstresvind er, at der er en lille smule slør i skive/hjulleje/bremse, og der ændrer berøringen, når du drejer.

Jeg har haft det masser af gange dengang min bil stod stille i lange perioder uden at det har betydet noget. Jeg har lidt af det samme på de bageste skiver, da jeg har for vane altid at trække håndbremsen, når jeg parkerer bilen, og så kommer der nemt en lille rustkant langs klodsen.

Hvis du efter at have kørt et godt stykke (ca 10 km) med god fart og uden at bremse kan mærke at skiven er varm, så skal du overveje at få kigget på, og bremsen er begynder at hænge.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for de gode råd Chr. og grossmann. Jeg vil giver den en ordentlig opbremsning og en tur med håndbremsen. Har allerede forsøgt med halvhårde opbremsninger, men måske den skal have lidt mere.
Tak for de gode råd Chr. og grossmann. Jeg vil giver den en ordentlig opbremsning og en tur med håndbremsen. Har allerede forsøgt med halvhårde opbremsninger, men måske den skal have lidt mere.
Det er ikke nogen dårlig ide nu du er på en lav det selv side at lære hvordan man renser / smører / efterser sine bremser. Dette skal ske mindst een gang om året. Man kan sagtens selv lære at udføre service på sin bil (ikke mindst når den er så gammel som din). Min kone har som før skrevet købt en magen til din (ellers dejlig bil). Den hang også og blev lidt varm (hang så den ikke selv rullede på svag stigning). En times tid med stålbørste kobberfedt, ATE bremsefedt osv. så er den i orden igen. Det er næsten altid forbremserne der driller.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har den egentlig tromler eller skiver bag? Kanten på tromlerne kan også skure lidt.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis