Slibning og overfladebehandling af køkkenbordplade

Hejsa folkens,

Jeg står med en ganske slidt og grim bordplade, som jeg gerne vil gøre lidt pænere. Her er et par billede af bordpladen, både omkring vasken hvor den er RIGTIG grim, og længst fra vasken hvor den ser "okay" ud.

Jeg havde overvejet at slibe den et par mm ned, og så give den en omgang olie, eller lakbehandling, men jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så byd endelig ind med hvad jeg kunne gøre for at den bliver lidt pænere.







Hejsa folkens, Jeg står med en ganske slidt og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en skurresvamp til olien. (DOODLEBUG) og ellers som de andre påpeger, olie og masser af det, bare husk af der må ikke ligge "søer" af olie når du er færdig.
Og ellers trænger den bordplade, til en god tur med slibemaskinen. vask og lister lader du bare side, og bruger et skrabejern rundt om vask og blandingsbatteri, samt hjørner.
Nu melder jeg lige tilbage for en god ordens skyld.

Jeg fik renset bordpladen i bund med noget Trip Trap Trærens, og det hjalp gevaldigt på at få fjernet alle de grimme pletter. Så fik bordpladen først et par strøg med korn 40 på excentersliberen, hvilket fik fjernet langt de fleste af de grimme hak og dybere pletter, og så fik den et par strøg med korn 240, så den blev rigtig glat og fin.

Nu har jeg så snart kørt en hel liter Trip Trap Natur olie til køkkenborde ud over den de seneste par dage, og der er STADIG steder hvor den bliver ved med at suge til sig som en svamp, så nu får den lov til at stå lidt, og så får den endnu en omgang på den anden side af nytår.

Jeg har ikke nogen billeder af vidunderet, men det ser rigtig godt ud i forhold til den gamle bordplade. Jeg takker mange gange for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis