Min opvaskemaskine vasker ikke rent...

Hej alle. .. 

Jeg flyttede for små 2 måneder siden og siden der har min opvaskemaskine ikke rigtig kunne vaske rent. 

Glas har pletter på (som på et vindue eller en bil efter det har regnet) og kopper og tallerkener føles ikke rene. 

Plastik får en hvid belægning (smager ikke af salt). 

Hvad kan det være? 

Jeg har tjekket salt beholderen og den er hverken revnet eller skruet forkert på. Jeg har også eksperimenteret med afspænding, men det ser umiddelbart ikke rigtig ud til at gøre en forskel... 

Nogen ideer? 

Mvh. 
Hjalte
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde samme problem her...

Fandt ud af at der sad kalk i tilslutningsvandhanen, der gjorde at den ikke fik nok vand ind. Størstedelen af alle opvaskemaskiner tager vand ind på tid og ikke efter mængde. Jeg motionerede vandhanen og det har virket fint de sidste tre år nu...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 18 dec 2013 14:38
Havde samme problem her...

Fandt ud af at der sad kalk i tilslutningsvandhanen, der gjorde at den ikke fik nok vand ind. Størstedelen af alle opvaskemaskiner tager vand ind på tid og ikke efter mængde. Jeg motionerede vandhanen og det har virket fint de sidste tre år nu...

Okay, det kunne sikkert sagtens være derfor. Hvad mener du med at du "motionerede vandhanen"?
Min tidligere opvaskemaskine lavede det samme, her var problemet nogle af dyser i spulearmene var tilstoppede.

Skrevet af hjalte81 på 18 dec 2013 16:07


Okay, det kunne sikkert sagtens være derfor. Hvad mener du med at du "motionerede vandhanen"?


Jeg skruede op og ned for den flere gange og bankede på den med en lille hammer for at løsne evt. Kalk.


Det virker som om din opvask ikke får nok vand. Dyserne kan som sagt også tilstoppes.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nu har jeg været rigtig smart...

Jeg skruede alle rør og slanger fra hinanden og der kom rigeligt vand ud. Så tænkte jeg at den waterblock der sidder på hanen, måske var tilstoppet. Jeg skruede den af og skilte den ad (alt for nysgerrig)

Nu ved jeg ikke om jeg har ødelagt den

Det er sådan en her jeg har: http://eshop.silvan.dk/vare/waterblock-roerbrudsikring

Inden i sidder en lille rød dims. Så vidt jeg kan forstå, er det også den der "nulstiller" den.
Man kan vist indstille hvor meget vand der skal ud før den slår fra.

Jeg kan enten samle den så den hele tiden lukker vand ud, eller så den ikke gør...
Hvis den ikke gør, kan opvaskemaskinen heler ikke trække.

Er det bedst bare at købe en ny eller hvad...?

- Hjalte
Annonce
Ja køb en ny, hvis du stadig ønsker at have funktionen. Det en jo en sikkerhed for din skyld.
Jeg har været i Silvan og købe en ny + citronsyre, så nu bliver det spændende at se om det løser problemet...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis