puds valg (skalcem)

Hej har en gamlet pudset hus fra 1926 med en tilbygning i gasbeton. Tilbygning stå rå og huset trænger til frisk puds. mit spørgsmål lyder så . tænkte så lidt på at smide armeringsvæv på det hele og pudse op med skalcem2000. Men er i tvivl og det vil du sammen med det puds der er på hovedhuset i forvejen .  Pudset på hoved huset er hullet og grimt men sidder ellers godt fast. .  Skal jeg rense alt det gamle puds af  helt ind til mursten eller vil det gå og pudse oven på ( Mest fordi at muren på tilbygning og hovedhus flugter så hvis jeg banke det gamle puds af på hovedhuset som er 2-3 cm tykt . så skal det først pudses op så det kommer ud og flugte igen . Håber det giver nogen mening . ( Har pudset flere hus så pudse arbejdet er ikke problemet . men det har været på rå mursten )
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skalcem 2000 kan ikke bruges til armering, det er til tyndpuds evt. indfarvet. til armering skal du bruge Skaltherm Grundpuds.
Et noget billigere alternativ er DuraPuds 710 fra Alfix, kræver ikke et lag tyndpuds, men kan males direkte. når du køber armeringsvæv kig dig godt for, køber det selv for 1/3 af prisen den lokale byggebix ville have.
Er underlaget fast skal du ikke banke noget af, der hvor det er løst banker du af og pudser op så underlaget er
jævnt inden du sætter armeringsvæv op.

Vh
Perfekt. Men det jeg her er bange for er om eks. durapuds vil binde på kalkpudsen eller hvad det er huset er pudset op ( altså om de kan arbejde sammen de 2 puds arter. Må man spørge hvor du evt finde armeringsvævet til fin pris. (send mig evt en besked)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Lige for at kaste flere bolde op i luften:

http://www.stodanmark.dk/88826_DK-Brochures_DK-StoNordic_feb2005.pdf

Tysk = godt :-)

Ifølge mureren der lavede det på vores hus, er det et bedre end hvad f.eks. Skalflex leverer, og det binder på alt.
Det er sikkert et spørgsmål om "religion", men vi er under alle omstændigheder meget tilfredse.

hehe det nok alt sammen det samme indhold med forskellige navne
Køber meget af mine materialer her http://www.nyefacader.dk/Prisliste.php
Men lidt langt væk for dig.
Men kig på dba, gul og gratis, osv så finder du nok noget.
Durapudsen holder fint på kalkpuds, men giv det noget hæftegrunder først.
Vh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også