popcorn vil ikke starte

Hej alle. jeg har en cpi popcorn som ikke vil starte. den plejer at starte og køre helt fint i mildt vejr. men når der er frost har den svært ved at starte men plejer dog efter 5 minutters hopperi, at starte.. sidste gang frosten var til besvær ville den slet ingenting, og er efterfølgende helt død. har kontrolleret tændrør, benz og olie. alt er ok. der er ingen strøm men kickstarter plejer at virke fint. 1 træd og den starter. men nu hyler den hver gang jeg træder, fra bag ved kickstarter skjoldet. og som sagt starter den ikke uanset hvad.

nogle ideer?
på forhånd tak

ps. der er ingen ulovlige dele eller modifikationer af nogen art. den køre 31km/t i topfart.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ingen strøm er på batteriet, vil en moderne knallert ikke starte pga. manglende tænding. Så prøv lige og tjekke batterispændingen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Garanor på 17 dec 2013 10:34
batteriet har været dødt længe og den har startet fint alligevel
Er det ikke elstarteren der har været død længe ???   Der har formodentelig stadig været lidt strøm på batteriet.

Der er kun en måde at kontrollere om min aning er korrekt, det er ved at måle spændingen over batteriet med tændingen slået til. 




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis den hyler kan det være der er noget i vejen derinde.
Måske starterkoblingen.
Prøv og tag variatordækslet af og drej krumtappen rundt og se om du kan finde hvor lyden kommer fra.

Også ville det være en god ide og få opladt batteriet eller lade det der skal laves så elstarteren også virker.
Det er bedre hvis du både har kickstarter og elstarter så kan du prøve begge dele når du skal starte.

Kontroller at batteriet kan holde sin spænding og mål om det bliver opladt når du engang får motoren til at køre, ellers kan det være du også skal lave den så den oplader batteriet.
Du sætter et multimeter på batteriet sat til volt jævnstrøm. Der skal helst være omkring 12,8 volt hvis nu det var et fuldt opladt nyt batteri. Og når motoren køre og du giver lidt gas skal volten stige til cirka 14-14,5 volt.
Har den noget el choker? Det lyder lidt som om den måske kunne mangle strøm ved karburatoren?


 

Jeg har gennem flere år repareret flere Cpi Popcorn på mit værksted, og jeg kan i hvert fald sige at tændig er fuldstændig uafhængig af batteriet. Batteriet har KUN til opgave at have strøm til startmotoren. Popcorn har el-choker, men den virker sådan at den er aktiveret når motoren står stille, og langsomt slår fra når motoren begynder at lave strøm.
Faktisk har den 3 forskellige kredsløb i ledningsnettet, 1. Tændingen (cdi system) - 2. Lys (vekselstrøm) - 3. Ladestrøm, blinklys og stoplys (jævnstrøm)
Jeg tror startbesværet skyldes vand/snavs i karburatoren, så den bør nok tages af, adskilles og renses i alle dyser.

Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis