Koblingskift, Honda Accord 1.8i

Hej kære L.D.S;

Jeg står her med en Honda Accord 1.8i fra 1997 og kan mærke at koblingen skal til at skiftes. jeg fandt en relativ billig kobling her, men er nu nysgerrig om hvor meget det koster at skifte den og om man kan gøre det selv uden det alt for store besvær.

Jeg har ikke alt for meget teknisk erfaring, men har da rodet lidt bil før og er ret lærenem.
Så;

  1. Hvor meget koster det på et aut. værksted at skifte kobling?
  2. Kan man selv gøre det?
  3. Nogen der er glad for bajer, og vil evt. give en hånd?
I må have en god aften, mvh.
Martin Androvich
Hej kære L.D.S; Jeg står her med en Honda... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du sat dig ind i hvordan du lufter koblingen ud bagefter?


 

Det lød bare som om at de 300 var det eneste det skulle koste og mekanikeren kan vel ikke gøre det gratis? Men hva, han kan jo spørge igen når han når dertil.


 

Skrevet af martinandrovich på 19 jan 2014 18:23



Altså, min mekaniker sagde vidst 2000,-, uden kobling og ekstraarbejde, hvis noget nu skulle komme op.



Men da vi kiggede under bilen, kunne vi godt se, at det måske vil komme op på 3000,-, hvis det nu var.







Men skal af med 300,- for at skifte cylinderne, så må jeg vel håbe, at dette hjælper!




Prøv at læse det her Grossmann, så vidt jeg forstår Martin skal han kun af med 300,00 kr. for skift af cylindre og mon ikke det indbefatter udluftning.



Sikken dog en maløre.
Og for at være med. ;0)))
Det er som regel kun slavecylinderen der står af.
Tjek inde ved pedalkonsollet, der hvor hovedcyl. kommer ind til pedalen. Er der ikke tydelig væske ved støvmanchetten, fejler den ikke noget.
mVH oLE
Annonce
Jo jo, hvis det er en sort vennetjeneste, kan man så også gøre det helt gratis, eller bare få dækket sin udgift til madpakken!
Jeg gad godt nok ikke skifte begge cylindrene for 300 kr.

Helt enig med Ole.

Med venlig hilsen
ktm

 

Altså, det er en privat mekaniker, såe det er nok ikke autoriserede priser vi snakker
- men han havde problemer med at lufte den ud sidst han prøvede, så jeg antager da at dette gøres denne gang, og at det er inkluderet i prisen. Altså, jeg gav også 300,- for skift af dæk inkl. afbalancering, så det er en sød mekaniker jeg har mig, må man sige
Ja det forestillede jeg mig også.
Så er det jo ikke priser der kan bruges til noget i en sammenligning med, hvad det reelt koster.

Jeg har såmænd også skiftet dæk og afbalanceret for min nabo endda u/b. Det afspejler heller ikke den rigtige pris.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hva pokker ktm
Tager du mod økologiske. ;0))
Jeg er i dag så doven, så der er ikke mange, der kan skubbe de gamle gigtplagede knokler igang!
Jeg har rigeligt i at passe mit eget skrammel.
Ved ikke at tage imod noget som helst, kommer jeg heller ikke i taknemmelighedsgæld, afhængighed eller i lommen.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis