Koblingskift, Honda Accord 1.8i

Hej kære L.D.S;

Jeg står her med en Honda Accord 1.8i fra 1997 og kan mærke at koblingen skal til at skiftes. jeg fandt en relativ billig kobling her, men er nu nysgerrig om hvor meget det koster at skifte den og om man kan gøre det selv uden det alt for store besvær.

Jeg har ikke alt for meget teknisk erfaring, men har da rodet lidt bil før og er ret lærenem.
Så;

  1. Hvor meget koster det på et aut. værksted at skifte kobling?
  2. Kan man selv gøre det?
  3. Nogen der er glad for bajer, og vil evt. give en hånd?
I må have en god aften, mvh.
Martin Androvich
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt mig bekendt ligger koblingen i en bil motor imellem gear kasse og motor så gearkassen skal af for at kunne skifte kobling !
Selv en perlegrus mekanikker skal nok have et par tusind for den øvelse. Om du kan selv, jo hvis du har et velasoteret værktøjs udvalg og en Haynes reparations håndbog. Et lille værksted med grav vil nok også være en go ting.
O/T

Hyggeligt at se dig på sitet igen, Autoole.
Det er ikke ret mange dage siden, jeg spekulerede på, hvorfor du ikke var aktiv længere!! 

Med venlig hilsen
ktm

 

Skal Værkstedet være autoriseret? Hvis du kører på et lille lokalt værksted giver de dig sikkert er godt tilbud. Men du skal vide det ikke er godt selv at komme med reservedelene selv. Mekanikeren skal give garantien, og det vil han jo nok ikke hvis du kommer med den billigste kobling du kan finde.

Jeg kender selvfølgelig ikke kvaliteten af den kobling i har fundet, men lader du Værkstedet bruge egne reservedele har du fuld garanti.


 

Haha, nej nej, giver aldrig op!

Fandt ud af, at det ikke var koblingen, men enten hoved- eller slavecylinder, så har bestilt begge til 150,- stykket.
Regner med at få dem leveret med posten inden for en uge, og se, om det hjælper.

Min mekaniker var inde at kigge under bilen, og vi fandt frem til at koblingen fungerede fint, men cylinderne var utætte, hvilket også forklarede hvorfor dens virkingen faldt over tid.

Hej Ktm, og andre.

Jeg syntes en overgang at det hele gik op i LSD, og der var jo andre der kunne svare lige så godt som jeg kunne.

Desuden begyndte jeg at hellige mig mit fotohalløj mere.

Og den egentlige grund til jeg dukkede op nu, var at dukkede en mail op som jeg engang svarede på, og så blev jeg nysgerrig.

Men hvem ved, jeg kommer nok lidt mere med. Og så har jeg i mellemtiden rejst et drivhus, som tager tid. Jeg har gået og lavet et nyt fyrrum, hvor jeg har installerer pillefyr, så der har været nok at se til.

 Mvh Ole

Godt Ole!

Med venlig hilsen
ktm

 

Samtidig fandt du vel ud af hvad et kobling skifte ville koste Martin
Altså, min mekaniker sagde vidst 2000,-, uden kobling og ekstraarbejde, hvis noget nu skulle komme op.
Men da vi kiggede under bilen, kunne vi godt se, at det måske vil komme op på 3000,-, hvis det nu var.

Men skal af med 300,- for at skifte cylinderne, så må jeg vel håbe, at dette hjælper!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis