bærende vægge - understøttes eller ej?

Hej,

Jeg er ved at lave forarbejdet for sommerens store projekt i det nye/gamle 1964 hus, og har i den forbindelse kigget på to-tre vægge som jeg påtænker mig skulle rives ned (malet røde). Jeg er i den forbindelse usikker på om de to af væggene kan rives ned uden at jeg skal hen og stabiliserer på anden vis. I så fald ville jeg helst have at dette kunne gøres på loftet, så jeg ikke får nogen synlige dele i stue alrummet, som skal have gips.
Til den tid, skal jeg have en tømmer ind og kigge på det også, men p.t. leger jeg med indretningen og tegninger, og det ville være interessant at høre jeres mening.....
Det er muligt at jeg ikke fjerner den inderste røde væg hvor den grønne væg er, men det ved jeg ikke endnu. Den grønne væg vil være en ny opsat væg med 2 franske døre,,, eller 1

Jeg kan se at den som jeg mener er bærende, går lige i centrum af huset, og vil mene at den på en eller anden måde skal erstattes med noget andet. Men hvordan ved jeg ikke helt, da det er en vinkel.

Hvis alle røde vægge fjernes vil det store rum være 7m x 6,5m. Vil krydsspær ikke kunne bære et sådan rum???
Mine tanker p.t. er at det skal ende med at se ud som capture.jpg billedet.

mvh. kim




2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bør få en bygningskonstruktør, eller lignende til at se på sagerne.

Nogle mure kan være bærende, og andre stabiliserende.

Så kan du også få nogle gode input, for mulighederne for nødvendige tiltag.


Skrevet af je__ns på 16 dec 2013 23:08
<p>Du bør få en bygningskonstruktør, eller lignende til at se på sagerne.</p>
<p>Nogle mure kan være bærende, og andre stabiliserende.</p>
<p>Så kan du også få nogle gode input, for mulighederne for nødvendige tiltag.</p>

Enig, det der lign en af de store basser hele vejen igennem huset..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også