forespørgsel

hvor finder jeg tændrør og topstykke på min Gianco g -buddy ?

hvor finder tændrør i min Gianco g-buddy og hvor er topstykke

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mariann7 på 16 dec 2013 18:07
hvor finder jeg tændrør og topstykke på min Gianco g -buddy ?
Nej nej nej det er ikke sandt, du har købt dig en knallert og ved ikke de mest simple ting om den. Skulle du ikke hellere smutte over til cyklen igen 

Hej.
Har du fundet forhjulet, så er du på sporet. Så skal du bare længere bagud,og ned på siden, så er det der det sner.

mvh

 varmetossen

Skrevet af mariann7 på 16 dec 2013 18:21
jeg har ingen cykel hvor sidder tændrør ? min søn åbnede i batterirummet der var ingen tændrør  
Hør nu lige her Mariann7, inden du vover dig ud i noget hvor du ikke kan bunde, uanset om det er din eller sønnikkes knallert var det nok en ide at lære noget om indretningen og anvendelsen af et sådan maskemekanisk uhyrer. Og så vidt jeg ved skal alle unge i dag tage et knallert kørekort for at måtte bruge en knallert, der lære de også de mest almindelige begreber omkring brugen og indretningen af en knallert / scoother.
Så måske knægten skulle se at komme på skolen for at få det lært, i hans alder skal køretøjet iøvrigt indregistres med mindre mor vil betale store bøde for sønnikkes udskejelser.

Jeg mener du skal have kassen under sædet op på nogen af dem. Det er efterhånden sjældent jeg roder i dem. Men topstykket sidder forrest måske pegende frem/opad.


 

Annonce
  Hør sig mig i to bavianer, håndværker og Klaus Lundstedt. Mariann7 spørger pænt om hvor hun skal finde tændrør og topstykket på sin knallert og så håner i bare på den måde. Se nu og bliv voksen.

Uden og kende lige din model plejer man at skulle pille den indsats, der sidder over motoren ud. Det gør du ved at åbne sædet og skrue de skruer der er i bunden af opbevaringsrummet af/ud. Det er muligt der sidder nogle mødtrikker eller bolte i stedet. Højst sansynligt er der fire. Herefter kan indsatsen og sædet samlet løftes af knallerten. Håber du så selv kan finde topstykke og tændrør. Ellers må du spørge igen.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Ro på. Når der spørges og gåes videre på trådstarters måde, er det ikke tilrådeligt at gøre NOGET som helst. I bedste fald ødelægger det noget for dem selv grundet manglende kendskab til teknik og værktøj. For nu at bive ved tændrøret, så kommer det nok enten til at sidde løst eller blive overspændt. Derfor.

mvh

 varmetossen

Skrevet af Nitter på 16 dec 2013 22:54

  Hør sig mig i to bavianer, håndværker og Klaus Lundstedt. Mariann7 spørger pænt om hvor hun skal finde tændrør og topstykket på sin knallert og så håner i bare på den måde. Se nu og bliv voksen.



Uden og kende lige din model plejer man at skulle pille den indsats, der sidder over motoren ud. Det gør du ved at åbne sædet og skrue de skruer der er i bunden af opbevaringsrummet af/ud. Det er muligt der sidder nogle mødtrikker eller bolte i stedet. Højst sansynligt er der fire. Herefter kan indsatsen og sædet samlet løftes af knallerten. Håber du så selv kan finde topstykke og tændrør. Ellers må du spørge igen.  


Helt enig det er da bestemt ikke nogen pæn måde, at besvare et nyt medlems første spørgsmål på.

Og velkommen her på siden til Mariann7


Hej.
Efter min mening skal der være et vist grundlag at modtage råd på, og det forekom mig ikke at være tilstede i dette tilfælde. Det kan være en fejlvurdering, men det kan jo vise sig.
Jeg mener stadig man skal holde sig fra tekniske ting, der måske endda skal ud i trafikken, uden et vist grundlag. Det er måske bremserne næste gang.

Det er muligt min polemik var ude af trit, men næste gang skal jeg nok sige det direkte.

Beklager  Mariann, men jeg ved jo ikke om det er for at lære at skille en knallert ad og samle den igen, eller hvad det handler om.

mvh

 varmetossen

Mon ikke en af sønnens kammerater vil stå på spring for at få lov at brilliere med sit kendskab til maskineri og knallerter.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis