forespørgsel

hvor finder jeg tændrør og topstykke på min Gianco g -buddy ?

hvor finder tændrør i min Gianco g-buddy og hvor er topstykke

hvor finder jeg tændrør og topstykke på min Gianco... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 16 dec 2013 23:02
Hej.
Ro på. Når der spørges og gåes videre på trådstarters måde, er det ikke tilrådeligt at gøre NOGET som helst. I bedste fald ødelægger det noget for dem selv grundet manglende kendskab til teknik og værktøj. For nu at bive ved tændrøret, så kommer det nok enten til at sidde løst eller blive overspændt. Derfor.

mvh
Herfra er der masser af ro på Klaus. Har du ikke andet på hjertet end og håne folk, syntes jeg nu helt ærlig du skulle holde din mund lukket. Dine "undskyldninger" efterfølgende gør det ikke bedre, TVÆRTIMOD.
 
Var det op til mig, burde du have mindst en måned i skammekrogen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej Nitter, nu syntes jeg at du er på et vildspor og hvis du læste spørgsmålet fra Mariann med vore øjne ville du måske forstå det.
Et meneske der spørger hvor tændrøret og topstykket befinder sig på en knallert burde holde fingrene meget langt væk fra noget sådant. Det er da elementær viden for enhver der kører på en knallert at vide hvordan en motor er opbygget, vide hvad der hoved og røv på et sådant maskemekanisk uhyrer ! 
Så her syntes jeg at din irettesættelse af os er fejl plaseret
Skrevet af Håndværkeren på 17 dec 2013 09:33
Nej Nitter, nu syntes jeg at du er på et vildspor og hvis du læste spørgsmålet fra Mariann med vore øjne ville du måske forstå det.
Et meneske der spørger hvor tændrøret og topstykket befinder sig på en knallert burde holde fingrene meget langt væk fra noget sådant. Det er da elementær viden for enhver der kører på en knallert at vide hvordan en motor er opbygget, vide hvad der hoved og røv på et sådant maskemekanisk uhyrer ! 
Så her syntes jeg at din irettesættelse af os er fejl plaseret
Nej, det vil jeg aldrig nogen sinde kunne forstå en så nedladende tone over for en person. Dine forsøg på "undskyldninger"  gør det ikke pind ikke bedre, TVÆRTIMOD.
 
Var det op til mig, hvad det ikke er da jeg overhovedet intet bestemmer her, burde du også have mindst en måned i skammekrogen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det var ikke ment som en undskyldning, men en konstatering. Og for mit vedkommende var det ikke skrevet i en nedsættende tone, men måbende at et så elementært spørgsmål stilles tyder for mig på at Mariann ikke har sat sig ind i noget som helst omkring det at have en knallert.

Men istedet for at skamme på os, kunne du lave en vejledning i hvordan sådan en Buddy er indrettet så den kære Mariann kan lære lidt om hvad det vil sige at have en knallert.
Skrevet af Håndværkeren på 17 dec 2013 13:05
Det var ikke ment som en undskyldning, men en konstatering. Og for mit vedkommende var det ikke skrevet i en nedsættende tone, men måbende at et så elementært spørgsmål stilles tyder for mig på at Mariann ikke har sat sig ind i noget som helst omkring det at have en knallert.

Men istedet for at skamme på os, kunne du lave en vejledning i hvordan sådan en Buddy er indrettet så den kære Mariann kan lære lidt om hvad det vil sige at have en knallert.
Håndværker:  Hvis du skal til og dømme folk om de må have knallert eller ej, ud fra deres elementære viden om hvordan den er indrettet rent teknisk, vil verden være fuldstændig af lave.   

 Jeg har faktisk svaret spørger på spørgsmålet der blev stillet, og ydermere fortalt hvordan man kommer til sagerne, men så langt må jeg desværre konstatere du ikke magter at læse.

 OG NEJ, vil naturligvis ikke pådutte trådstarter dine utroligt sære ideer.


Til alle: Tænk bare på hvor lille en del af landes bilejere der nogensinde vil kunne få lov til at have bil, hvis Håndværkeren skulle have lov til at bestemme.   Det samme vil i øvrigt gælde alle former for tekniske indretninger.  





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Topstykke og tændrør er under sædet hvor du sidder på scooteren.

Hvis du kigger på højre side af scooteren midt på så er der et rundt sort blæserskjold, hvis man tager det af ser det sådan her ud og du kan se tændrøret som sidder i topstykket.
http://scootergrisen.dk/scooterhjem...ed0279.jpg
http://scootergrisen.dk/scooterhjem...ed3104.jpg

Hvis du kigger ind på højre side af motoren kan du se tændrørshætten
http://scootergrisen.dk/scooterhjem...ed0507.jpg
Du kan hive hætten ud også sidder tændrøret lige under.
Jeg er enig med nitter, og jeg har tilmed min tvivl til om håndværkeren måtte have bil så hvis man skal have stor viden om dem. Jeg har tidligere hørt håndværkeren råde en om en Peugeot 1,6 der ikke kunne starte. Altså en bil fra 2000 hvor han mener chokerautomatikken er i stykker.
Det fortæller i hvert fald mig om hans kendskab til biler (eller mangel på samme) så vidt jeg husker nedgjorde vi ikke ham, selvom flere at os vidste at bilen var med indsprøjtningsdyser og ikke karburator og spjæld Osv, men jeg kan forstå at man skal skynde sig at sparke til folk så snart man får chancen her inde, og desværre er det ikke rart for nye brugere. Jeg har fulgt håndværkeren herinde igennem mange år og jeg ved nogenlunde hvad han står for, og respekterer det langt hen af vejen, for rigtig mange af håndværkerens svar er skam rigtig gode, men jeg kan bestemt også være uenig. jeg synes folk fortjener et godt svar og bestemt ikke at blive jordet. De dumme kommentarer må man sku lige gemme hjemme.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis