Hvilken løsning ville i vælge? gulvvarme 1 sal på strøer

Hej med jer. Jeg skal snart igang med at lave gulv i mit 1 sals renoveringsprojekt. Dertil har jeg ikke besluttet mig for hvilken løsning jeg skal vælge til gulvvarme når de eksisterende gulvstrøer skal rettes op. Der er ca 90 cm mellem gulvstrøer

Jeg tænker: 

1 løsning: skyde 45x145 på siden af de eksistrende gulvstrøer samt sætte 1 ekstra ind i mellem så der er ca 45 cm cc. Derefter novopan spåndex med rillede spor, varmefordelingsplader, og gulv.

2 løsning: lægge et næsten massivt 'gulv' af 45x95 direkte ovenpå de eksistrende gulvstrøer så varmefordelingsplader passer med 'sporet' imellem de 45x95 og derefter gulv.

Syntes der er fordele og ulemper ved begge da løsning 1 SKAL have 12 mm færdig gulv ellers skal der underlagsplade oven på inden, og er ikke sikker på at jeg lige finder et gulv med den tykkelse, og løsning 2 er nok lidt mere tidskrævende da man skal lægge klodser under hver 45x95 da det skal rettes op ( med mindre man retter op stadig med 45x145 først og lægger dem ovenpå dem ) ??

Bedre løsninger og forslag modtages gerne  


Mvh Lasse
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg valgte en løsning, med selvbærende varmefordelingsplader.

www.uponor.dk/solutions/vvs-til-hus...ettes.aspx

Jeg har gulvspånplader ovenpå, og derefter et klik gulv, det fungere perfekt.

Hvis du vælger denne løsning, kan du frit vælge gulvbelægning.

Jeg valgte at lægge en ekstra strø ind mellem de eksisterende, så jeg kom ned på en afstand på omk. 40 cm. Derpå genbrugte jeg de gamle gulvbrædder til at lave en forskalling med spor i mellem. Så almindelige varmefordelingsplader, underlag og et 14 mm trægulv.
Høvlet forskalling med slanger og varmefordelingsplader, herefter klikgulv eller spån og blød belægning.
koluda hvordan vil du lægge forskallingen ? med 30 cm imellem eller kun med 2 cm? og ville du rette gulve op i selve forskallingen eller skyde opretningstømmer på siden af det eksisterende? Hvis der ikke kommer et gulvstrø mere imellem så er der ca 90 c/c.
Koluda, tænker du denne løsning her kan bruges: opretning af eksisterende gulvstrøer ( der bliver ca 80-90 cm mellem hver strø), dernæst 45x95 (pga den længere afstand mellem strøer) med 150 cc, og til sidst en 12 mm gulvspånplade. Tror du det kan fungere ?
Hvorfor ikke bare lægge en ekstra strø ind? Det må da være billigere og fylde mindre i højde.
Hvad er formået med spånpladen? Skal du have tæppe på?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis