afkalking af vandrør

vi har lavt tryk på vores kodlt vand i halv del af huset.  og vi fik at vide fra vvs at vandrøre skal afkalkes 

men hvor man kan købes/finde gode midler til afkalknig
vi har lavt tryk på vores kodlt vand i halv del af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nemlig skal undersøge det det er god idee at undersøge om de kan tåle tryk .ved ikke hvad er tryk fra vandværk men tryk i vores halv delen af huset er sådan når du skrue helt op vandhane du kan stoppe den med en finger faktisk det mangle højere tryk og derfor tænker den vandpumpe vil hjælpe med den...

nemlig pumpe skal ikke arbejde konstant tænker at den blive tænd automatisk.. fx hvis vi bruge vand på toilet og vi samtig åbne vandhåne i køkken så på toilet blev næsten ikkekoldt vand så tror i den situation vil hjælpe vandpumpe når den tænder sig automatisk
Du kan jo også prøve noget helt andet og væsentligt ufarligere, det bliver brugt her nede omkring til at løsne skidt især okker fra vandrørene i vejen, altså det offentlige vandnet. Rørene tømmes for vand ved hjælp af luft der pumpes igennem rørene der på den måde tørre rørene ud, når der så kommer vandtryk på igen kommer der store mængder snavs med ud i de enkelte tappe steder i husstandene. Det bliver gjort to gange om året i Sønderborg området og kumunen advare om det i avisen en uges tid forinden. De første par gange jeg oplevede det havde jeg ikke set advarslen, så jeg var noget over rasket over det der kom ud af hanen, det spruttede også meget, et værre svineri omkring vasken.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis