afkalking af vandrør

vi har lavt tryk på vores kodlt vand i halv del af huset.  og vi fik at vide fra vvs at vandrøre skal afkalkes 

men hvor man kan købes/finde gode midler til afkalknig
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal pumpes rundt i rørsystemet, det er noget vvs'eren har udstyret til.

Men om det kan være en gør det selv opgave, skal jeg da ikke afvise.

Men det skal jo være den rigtige syre, så den ikke æder galvanisering og andet metal.

Det er helt sikkert din vvs mands opgave, han kan nemlig også vurdere og rørene og især samlingerne kan tåle sådan en afrensning. Er det en meget gammel installation kan kalken i nogle tilfælde være med til at lukke for små lækhuller !
den link ikke virker som du skrev..

vvs har været og tjekkede vand tryk indtil tislutning til hus er i orden og sagde de skal afkalkes

jeg vil gerne skifte rørene problem er at de er under gulv/ beton gennem midt i huset så faktisk skal ryde næsten hele huset op men vi har renoverede huset for ca. 2 år siden..
Annonce
har prøvede at afkalke røre men det hjælper bare lidt ..så jeg fået forslag fra min vens ven at installere vand pumpe så jeg vil få højt tryk på koldt vand

hvad mener I er der nogen som har prøvede den ...

Hvad brugte du til at afkalke med.

Det skal cirkulere i en del timer, varmer man det op til 30-40 grader går det noget hurtigere.

har brugt 2 slags forskelle syre til afkalkning men det hjælper bare lidt.. ja det blev et par timer i rørerne.. kalk blev for hårdt og meget svært at fjerne ..

så den idee med vand pumpe skal undersøge.. da pumpe vil lave tryk på vand så faktisk kan få højt tryk på vand.. kan kiggede lidt på vandpumpe i jemogfix ..

Men pas nu på ikke at hæve vandtrykket for meget, det kan være risikabelt med gamle rør.

Få undersøgt og vandværket fra jem & fix, kan tåle at få tryk ind på sugesiden, det er jo beregnet til at være selvansugende.

Ved du hvor meget tryk du har ind fra vandværket?

Det rigtige syre til afkalkning, af vandrør er særdeles effektivt.

Jeg havde en kaffemaskine der efterhånden var kalket til, havde prøvet med ren eddikesyre (32%) det hjalp ikke rigtig.

Så fik jeg en sjat afkalker til vandrør, det virkede omgående selv on det blev tyndet op, den kogte det selv op, selv om maskinen ikke var tændt.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis