Den evige krig.

Nu regeringen mener mener der skal mere fartkontrol til på de danske veje (læs flere penge i kassen), faldt jeg lige over denne åbenlyse importvare. www.phantomplate.com/

Mig rammer det nye tiltag nok ikke, da folk generelt klager over jeg møder til tiden.

PS. Det er sprayen jeg tænker på, plastikpladen vil få en hver betjent til og trække slikkepinden omgående. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der er da sikkert nogen som tror på, at det virker. Der findes mange naive mennesker rundt omkring, som tror på alt hvad de ser/læser.

Nogle af deres argumenter for at købe produktet er ret tåbelige: F.eks. at formålet hastighedsbegrænsninger for at tjene penge og ikke forbedrer trafiksikkerheden. Og det har de da ret i. De tjener penge på godtroende fjolser, som ødelægger trafiksikkerheden for andre.

Der er dog et alternativ, som er billigere og garanteret effektivt: Overhold hastighedsbegrænsningerne. Det har samtidig den fordel, at sandsynligheden for at man lemlæster andre folk og ødelægger deres liv, er meget mindre.
Jeg så en gang en udsendelse, hvor de testede alle de forskellige "gode" råd der findes for at undgå radar og kamera... ingen af dem virkede, det nærmeste de kom noget der virkede, var da de i en Ferrari blæste forbi med 350kmT... de blev stadig målt til at køre for stærkt, men billedet af føreren blev utydeligt og derfor ubrugeligt i retten(Amerikansk udsendelse).



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg forstår så ikke deres tænkemåde. Jeg ved der i de nye fotovogne er lavet så de kan trække kamera og blitz væk fra vognen, så man ikke står op på bremsen når man se er kassevogn med sort bagrude og hvide plader....

Hvorfor dælen laver de ikke en løsning så de måler i begge retninger samtidig, det vil sige 2 kamera op. Så burde de her i vestsjællands politi kreds kunne indhente alle de timer de mangler meget hurtigere. Jeg ved godt det sikkert ikke er trådløst det nye hvorfor skulle det dog være så moderne, men mange steder kan man sagtens spænde en ledning over vejen til strøm, hvis det var tilfældet at dette skulle være begrænsningen.
 
Pengemaskine, nogen gange redder det jo liv, og et liv kan man ikke sætte pris på. De ryger jo også i vores fælleskasse, de går jo ikke til politiets julefrokost.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nej, lakken syntes slet ikke at holde hvad den lover.  www.radartest.com/Red-Light-Camera-Countermeasures-Test.asp   

Så for de Kr. 200+160 i toldopkrævningsgebyr+moms og told får folk højst sandsynligt også en fartbøde af en ukendt størrelse oven i. 

Så ka folk sku lære det.   Lære HVAD ? 

At man ikke er alene på de danske veje og dermed tager hensyn til det man møder på sin vej, ligegyldigt om det er mennesker dyr eller anden folks ejendom. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Blot til orientering så er told og moms på vare uden for EU steget til 267,00 kr. jeg har lige måttet betale for vare fra Kina.
En strøtanke: kunne man ikke gøre som alle knallerter der indføres i danmark har !
Plombere motorene så max hastigheden eks. var 100 kmt. Så kunne de kære politi meneske nøjes med at dele meget store bøder ud til dem der pillede.
Annonce
Ok, så er jeg opdateret med prisen. Jeg rammer aldrig over 80.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af Håndværkeren på 15 dec 2013 12:17
Blot til orientering så er told og moms på vare uden for EU steget til 267,00 kr. jeg har lige måttet betale for vare fra Kina.
En strøtanke: kunne man ikke gøre som alle knallerter der indføres i danmark har !
Plombere motorene så max hastigheden eks. var 100 kmt. Så kunne de kære politi meneske nøjes med at dele meget store bøder ud til dem der pillede.
Mig bekendt er moms og told ikke steget, ENDNU.  Nej kære ven.  De kr. 160 betaler du for at få opkrævet dine afgifter. Resten af beløbet er told og moms der bestemmes af, dels toldsatsen på pågældende type vare og hvor mange penge du har købt for.

Tja'ae tanken med plombering kunne helt sikkert friste en del politikere.   Indtil de finder ud der så bliver et stort hul i statskassen.  Så er det sgu ovre, måske lige undtagen for enhedslisten. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvorfor skulle der blive et stort hul i stats kassen når alle biler kun kunne køre eks. 100 kmt. Alle vil jo eje en bil alligevel for at være uafhængige af offentlig transport der sjældent er der til tiden.
Tror at de skader der kommer pga. folks køren for hurtigt ikke kan betales af de bøder der stikkes ud. Nogen der kender tal fra eks. sygehusene, hvad bruger de på behandling af skader og følgeskader pga. trafik.


MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fart,fart fart.........

Jeg synes at der fokuseres alt for ensidigt på fart som den store stygge skyld i alle de ulykker med personskade, der sker.

I vore sydlige nabolande er fartgrænserne typisk på 90 - 100 km/t - tal som er mere tidssvarende med forbedrede veje og biler i forhold til da 80km/t blev indført.

Man skulle hellere fokusere mere på afstand til forankørende, lys og lygter,køretøjers stand og bremseevne, dæk m.m.m.

Men nej - fart er den store synder - og skæpper pænt i statskassen.
I finansloven for 2014 budgetteres med en ekstraindtægt fra AFK-vognene på ikke mindre end kr. 680 mio !! - altså EKSTRA i forhold til 2013.

Det må betyde at vi vil se en skov af AFK-vogne på strækninger, der indbyder til højere fart end de tilladte 80km/t - men som ellers er gode,brede og trafiksikre - men det er der, der er størst chance for gevinst til statskassen. Grotesk.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis