GulvFliser på GulvFliser

Skal ha lagt nye fliser oven på de gamle gulv fliser.
Fliserne har samme størrelse (30 * 30)

De gamle er lagt rigtig godt, med godt og stabilt fundament.

Nogle gode råd ift. fliseklæber eller andet ?
Skal ha lagt nye fliser oven på de gamle gulv... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du banker gulvet op og der er afløb , er det en vådzone, så klart der skal laves vådrum,
når du ligger nye fliser ovenpå de gamle behøver du ik lave vådrum, men selvfølgelig skader det ik,
Ved sku ik hvor det står, men erfaring
Skrevet af murer1 på 17 dec 2013 15:02
Ved sku ik hvor det står, men erfaring
OK - så vil jeg lige give et link :

http://www.gulvfakta.dk/konstruktioner/vaadrumsfakta.aspx - og det er helt fra 2009.

Ifølge den er gulve i bryggers, vaskerum etc. med gulvafløb at betragte som vådrum med vandpåvirkning - og skal derfor vådrumssikres.

Men du kan jo selv læse det og sammenholde det med din erfaring.

mvh

" gør det selv tossen "

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg


Skrevet af Gregeren på 17 dec 2013 12:41

[Hvis der er afløb i køkken eller gang skal det netop have vådrumssikring. Det er ikke rummets type der bestemmer det, men om det er en vådzone(afløb) eller ej.

Jeg er ikke murer, så stol på mig..

Hvor mange køkkener og gange er det lige der har gulvafløb??!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Det er i gangen og køkkenet der skal ligges nye fliser og der er ingen afløb eller lignende.

Jeg går fliserne efter, for der er vist en der ligger lidt skævt og den hakker jeg af (hjørnet der ligger lidt op) med en mur mejsel.

Alle fliserne vaskes med allfix grundrens
De klæbes fast med Allfix Combi, som skulle være lavet til at kunne lime ovenpå gamle fliser.

Generalen bestemmer fuge farven mellem de sort / hvide skak terns fliser

KÆMPE TAK ALLE SAMMEN for jeres input, TAK

Go Jul
/lars
Det er ikke et krav, at der laves vådrumssikring, når der lægges nye fliser ovenpå gamle. Undersøgte det selv da vi renoverede vort eget badeværelse. Det er 3 år siden, så jeg forudsætter regler ikke er ændret siden, men ved det ikke.

Det står i By og Byg Anvisning 200 Vådrum side 11. Her er anført "Bygningsreglementet og dermed kravene til vådrum gælder både ved nybyggeri og ved væsentlige ombygninger. Ved mindre ændringer, fx. udskiftning af fliser i eksisterende baderum, er det ikke nødvendigt at overholde de nugældende krav. Det anbefales dog af forøge sikkerheden mod vandgennemtrængning, hvor det er muligt.".

Så ud fra ovenstående må man endda udskifte fliser med nye - UDEN af udføre vådrumssikring, og dermed er det også tilladt blot at lægge nye ovenpå de gamle. Men de anbefaler vådrumssikring, men altså IKKE et krav.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis