LED pærer i forlygterne

Jeg sidder og kigger på en bannerreklame for LDS pærer til forlygterne på biler.
http://www.lightinthebox.com/da/h4-...3godTUwACw

Så vidt jeg ved er det ikke tilladt at sætte andet end originale eller tilsvarende en original pære i forlygterne. 
Er der nogen, der ved, om disse eller andre LED'er kan godkendes, eller om det skal være glødetrådspærer man bruger?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke reglerne. Men er 400 lm er ikke alt for lidt? Jeg ville tro man skulle op på 3-4 gange så meget i forlygter, uden dog at have undersøgt det nærmere.
Nærlys skal oplyse vejen 30 meter frem fjernlys 100 meter og positionslys og baglys skal kunne ses på 300 meter. Men mig bekendt er kun halogen godkendt. Biler med xenon går under andre regler.

Her er en anden type
http://www.matronics.dk/Kategori/Biler/Lygter-og-Paerer/12V-LED-Paerer/ledforpaerer/Produkt/H4-Xenon-Hvid-LED-paere-12V
men den er ikke lovlig.
Så måske den viste heller ikke er lovlig.

Det er godt nok ærgerligt, fordi man på den måde evt. kunne slippe for at at sætte lysrelæ på sine gamle biler. Men ak

Med venlig hilsen
ktm

Tja, så vidt det er mig bekendt skal alt "lysgrejet" på en bil være E mærket og dermed godkendt. Det der der mig bekendt ingen af de forlygtepære erstatninger der er blevet indtil dags dato. De skriver vist også den er til tågelygte i et forsøg på at flygte fra deres ansvar. Synd er det så for dem, at tågelygter sørme også skal være E godkendt. 

Det kan jo være E mærkningen kommer til de pære en skønne dag, når man bliver/er-blevet dygtigere til ......  ?? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det der undrer mig er, at en alm. forlygtepære er lavet sådan at trådene, filamenterne, er placeret meget nøjagtigt ift parabolet, for at kunne styre lysstrålerne helt præcist, så der ikke kommer "vildstråler".
Det kan i hvert fald ikke lade sig gøre med LED-pærer i almindelige paraboler.
Man kan så håbe, at det kommer på et tidspunkt.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Jeg har siddet og set på priserne i danmark ift. ebay. Diodepære eks.5w5 er 800% dyrere i dk. Hvad sker der lige. Jeg har købt 10 stk. 5w5 samt C5W, de virker helt perfekt. E mærke......Ikke helt, med det er altså heller ikke dem der redder mig fra liv og død. Positionlys samt nummerplade er der de er sat i.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Skrevet af PeterR på 14 dec 2013 19:19
Jeg har siddet og set på priserne i danmark ift. ebay. Diodepære eks.5w5 er 800% dyrere i dk. Hvad sker der lige. Jeg har købt 10 stk. 5w5 samt C5W, de virker helt perfekt. E mærke......Ikke helt, med det er altså heller ikke dem der redder mig fra liv og død. Positionlys samt nummerplade er der de er sat i.
Det er ligegyldigt hvad du mener Peter. Dine pærer er ulovlige indtil de bliver E godkendte. Og det er der, mig bekendt, heller ingen småpærer der er til dags dato. Derfor kører du rundt i en ulovlig DYT !!!  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af jenshøj på 13 dec 2013 13:44
Jeg kender ikke reglerne. Men er 400 lm er ikke alt for lidt? Jeg ville tro man skulle op på 3-4 gange så meget i forlygter, uden dog at have undersøgt det nærmere.

Du har ret. En standard 55W halogen lyser med 1200 - 1500 lumen - Nightbreaker f. eks noget mere.

Og ja, der må ikke monteres LED i stedet for halogennærlys, hvis bilen ikke er godkendt til det.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg kan godt se, at det ikke er noget jeg skal have i bilen.
Alt for lidt lys, forkert lysspredning og ikke lovligt.
Kan det blive ringere? Heldigvis er det en reklame der betaler til LDS og ikke en nassereklame, og vi har fået slået fast at de ikke er egnede til det de giver sig ud for.

Tak for alle de gode svar.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja, og skulle man endeligt have en LED med tilstrækkeligt lys til nærlygter koster den kr. 700,- - 1000,- /stk.

Og den er stadigt ikke godkendt ;-)

http://everlight.dk/led-autopaerer/led-h7-naer-fjern-lys-5500k.html

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis