Krav til størrelse på afløb i badeværelse

Hej,

Vi har købt en nyt hus med en stort badeværelse. Udover selve brusekabinen er der spa bad. Midt på gulvet er der et afløb som er meget lille. Er der nogle lovmæssige krav til størrelsen på afløbet?

Har snakket med en VVS'er som mente det ikke var i orden, men jeg har selv svært ved at finde ud af hvad lovgivningen siger.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
KF
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Velkommen på LDS.
Hvis det er et nyt hus, kan jeg ligesom ikke se hvorfor din vvs vil ændre på installationerne, måske han lige øjnet chancen for at lave lidt penge på din uvidenhed.
Og så vidt mig bekendt må man i dag bruge 50 mm. rør til afløb.
Tak for dit hurtige svar.

Det er i forbindelse med en ejerskifteforsikrings sag.

Det er en tilbygning hvor sælger har lavet nyt badeværelse og der er desværre en masse problemer med det. Ulovligt el-arbejde, forkert afløb i brusekabine, manglende vådrumssikring og en masse andre ting.

I den forbindelse nævnte han bare at afløbet ikke var stort nok. Så vi er ved at samle det hele sammen til forsikringen, og derfor var jeg på udkik efter regler eller lignende omkring afløbet for om vi skulle tage det med.

Mvh
KF
Der er helt sikkert en vvs mand her på LDS. der kan svare på det, men han er nok på arbejde lige nu  Så kan du vente til i aften får du helt sikkert det helt rigtige svar med love o.s.v.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis