Co2 svejser

Hej 

Jeg skal købe et svejseapparat til midre opgaver som feks. at svejse plader og rør sammen. Jeg har hørt at de nye svejseanlæg uden co2 med speciel tråd skulle være bedre end elektrodesvejsning. Jeg har kigget på denne model fra multikøb - http://www.multikoeb.dk/co2-svejser...aske-p2428
 - Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med disse, og eventuelle bud på andre billige svejseapparater max: 1500 kr.

Håber i kan hjælpe

Hilsen Jonas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svejseværk i den prisklasse du nævner, er kun legetøj for hobby manden M/K.
Skrevet af Håndværkeren på 13 dec 2013 11:00
Svejseværk i den prisklasse du nævner, er kun legetøj for hobby manden M/K.

Jeg tænker lidt over hvorfor du overhovedet har svaret denne tråd nu hvor du egentligt ikke havde noget fornuftigt input, men nok om det - Et svejseværk til 1000-1500kr er meget muligt hobby legetøj men manden spørger jo også efter sådan et svejseværk da han med sine egne ord skriver "mindre opgaver som plader og rør"

Men vil dog sige at de billige svejseværk på 230V simpelhent ikke dur for mig, har ikke haft andet end problemer med for lidt strøm til værket, dog ved jeg af andre som har haft god glæde af sådan et værk med Flux tråd. Så mit forslag til dig ville være at finde dig et brugt MIG svejseværk (Co2/Gas+Tråd) på 400V, hvor jeg ville forslå at kigge efter Telwin eller ESAB. Eller du kunne prøve dig frem med et nyt værk på 230V med Flux tråd - Har selv tænkt på at prøve Biltema's Mig 140 værk til 1299kr, og så noget 0,9mm Flux tråd da jo tykkede tråden er, jo bedre leder den strømmen - Dog er det vidstnok kun muligt i Biltema's værk, maximalt at bruge 0.9mm tråd uden gas, og 0.8 med gas.

Håber mit svar kunne bruges.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis