Garage forkert opgivet i bbr.

Vi har for nylig købt hus og jeg kan se at garagen står registreret som indbygget med huset, men den står 2 meter fra huset med en flisebelagt sti imellem. Den trænger til nyt tag og noget af beklædningen kunne godt trænge til at blive frisket lidt op.

Her er mit spørgsmål så. Hvis jeg lader den stå som den står og kun udskifter beklædning med noget tilsvarende skal jeg så ændre i bbr?

Hvis jeg i stedet vælger at sammenbygge den med huset og fører vand og varme ud og laver en dør fra hus til garage kan jeg så gøre det uden tilladelse?

Håber på i kan hjælpe mig

Mvh Kenneth.


 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror i kan se dataene her http://tinypic.com/r/2rfefwh/5


 

Mener at huske at man har pligt til at holde BBR opdateret med de rette oplysninger.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Men vil det sige jeg skal sørge for det eller skulle tidligere ejer være ansvarlig for det?

Jeg tænkte på bare at bygge den sammen med huset i en fart når der nu står den er det.


 

Nej det kan ikke, det har du jo ikke noget med at gøre.

Prøv at kontakte Tek. Forv. og prøv om de kan være behjælpelige med at "rede trådene ud"

Det må kunne lade sig gøre.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er sælgers pligt at bbr passer når du køber huset, mener helt sikkert at det står beskrevet et eller andet sted i dine papir, kontakt evt din advokat som du brugte i forbindelse hus købet.
jeg tror du skal passe lidt på med bare at bygge, hvis dine naboer af en eller anden grund klager til kommunen er du ret meget ude at skide uden athave dine papir iorden
Annonce
Jeg skal også have snakket med advokaten, men i bund og grund er papirerne vel i orden når den står som sammenbygget og jeg gerne vil det. For mig at se er det jo bare den omvendte rækkefølge jeg gør det i


 

Ja og sådan fungere det så desværre ikke, hvis det du skallave kræver en byggetilladelse så skal du have det. Det kan være det går fint, men klager din nabo over et eller andet under dit byggeri og du ikke har dine papir iorden er det dit problem, det er nu engang ikke bbr'en der giver dig lov til at bygge men tekniskforvaltning/kommunen. Det er ikke altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse.
Du har sikkert ret og man kan brokke sig i al evighed over Danmarks kontrol mani med alt vi laver, men så må jeg jo søge tilladelse til at udvide min garage 1,5 meter længere ind på min egen grund så den støder op imod huset. Men uanset hvad så vil jeg sige tak for svarene og jeg kan forstå at sælger skal sørge for bbr oplysningerne er rigtige ved salg så? Så må vi få dem rettet for bagefter at ændre dem tilbage til det de er nu. Er det korrekt forstået? undskyld alle mine spørgsmål. Det er mit første huskøb og begreber som bbr osv er ret nye for mig.


 

Du behøver ikke at undskylde.

Vi har alle på et tidspunkt været 1. gangs købere.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja der kommer man jo ikke uden om


 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis