Garage forkert opgivet i bbr.

Vi har for nylig købt hus og jeg kan se at garagen står registreret som indbygget med huset, men den står 2 meter fra huset med en flisebelagt sti imellem. Den trænger til nyt tag og noget af beklædningen kunne godt trænge til at blive frisket lidt op.

Her er mit spørgsmål så. Hvis jeg lader den stå som den står og kun udskifter beklædning med noget tilsvarende skal jeg så ændre i bbr?

Hvis jeg i stedet vælger at sammenbygge den med huset og fører vand og varme ud og laver en dør fra hus til garage kan jeg så gøre det uden tilladelse?

Håber på i kan hjælpe mig

Mvh Kenneth.


 

Vi har for nylig købt hus og jeg kan se at garagen... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af maskinsnedker på 13 dec 2013 14:46
Mener at huske at man har pligt til at holde BBR opdateret med de rette oplysninger.
Det er korrekt. Det koster ikke noget at få lavet en ændring. Om der så efterfølgende er nogen, der gør indsigelse er en anden sag.

http://bbr.dk/hvilke/0/3

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af maskinsnedker på 13 dec 2013 19:01

Nej det kan ikke, det har du jo ikke noget med at gøre.

Prøv at kontakte Tek. Forv. og prøv om de kan være behjælpelige med at "rede trådene ud"

Det må kunne lade sig gøre.



Det nærmeste jeg kan komme det er at _ejer_ har pligt til. . .  og det er vel nuværende ejer. . . . . ???

Skrevet af Bai7200 på 13 dec 2013 22:15



Det er sælgers pligt at bbr passer når du køber huset, mener helt sikkert at det står beskrevet et eller andet sted i dine papir, kontakt evt din advokat som du brugte i forbindelse hus købet.



jeg tror du skal passe lidt på med bare at bygge, hvis dine naboer af en eller anden grund klager til kommunen er du ret meget ude at skide uden athave dine papir iorden


Det vil godt nok være en god hjælp for Grossmann hvis du kunne henvise til et sted, hvor det er beskrevet at sælger har _pligt_ til at sørge for en opdateret BBR.

Efter nærmere eftertanke vil der nok være mange andre end Grossmann, der ville kunne nyde godt af en henvisning til det du mener er et krav. . . .Du er jo godt på vej; skriver jo at det er sælgers _pligt_ at BBR passer ved et salg, så det må jo være forholdsvis nemt at henvise til en lov og paragraf som Grossmann og andre kan kaste efter nogen, det hér er jo noget du ved noget om. . . .

Eller er det blot noget du tror???????

Jeg tror ikke jeg vil holde vejret, mens jeg venter på svar .

Skrevet af maskinsnedker på 13 dec 2013 14:46



Mener at huske at man har pligt til at holde BBR opdateret med de rette oplysninger.


Hvem er "man"?

Er det tidligere ejere af en ejendom der har foretaget ændringer, eller er det nuværende ejer der har konstateret ændringer der ikke er indberettet??



Tidligere ejer har bygget garagen så vidt jeg ved og jeg har så opdaget, først troede jeg den slet ikke var opgjort, fordi den manglede i papirerne fra ejendomsmægler, men på nettet kan jeg se den er opgjort, men bare forkert.


 

Annonce

Hvem er "man"

Er det tidligere ejere af en ejendom der har foretaget ændringer, eller er det nuværende ejer der har konstateret ændringer der ikke er indberettet??

Ja der er jo lige det'men der er en' måske ejendomsmægler eller savskærer der har overset dette.

 












Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
nu vil jeg tro der er fejl i langt de fleste BBR'er ved hushandel. Da vi købte hus var der fejl i samtlige BBR'er på de huse vi kiggede på.
Det er til en hver tid den pågældende boligejer der har ansvaret for at BBR er korrekt.
I det hus vi købte var hele 1.salen ikke korrekt i BBR. Det klarede ejendomsmægleren med en opringning til kommunen og så tikkede der en ny korrekt BBR ind.
Så prøv at kontakte mægleren eller kommunen om det har nogen betydning at ændre det.
Det kan sikkert give problemer med forsikringen at det er forkert. De er jo dygtige til at finde smutveje hvis man får brug for dem...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis