Lavt vandtryk - husvandværk

Nogen der har erfaring med husvandværk?
Jeg bor ret højt, og har for lavt vandtryk - derfor skal jeg have trykforøger på min vandinstalation. Mine overvejelser går på et af de forholdsvis billige husvandværker man kan købe alle steder. Har hørt de skulle være gode nok, men støjer meget i forhold til de noget dyrre frekvensstyrede. Jeg kan placere det i et udhus, så støj er ikke noget problem - jeg tænker mere på holdbarhed m.m.
....har nogen derude erfaring med det??

mvh
kurt
50728097
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Hvis du får vand fra offentlig, eller privat fælles vandværk, må du nok ikke sådan bare indsætte et husmandsvandværk.

Men spørg vandværket, måske de kan hæve trykket, mener man har krav på et miniumstryk.

Hvis du vælger en pumpe uden hydrofor vil den enten skulle kører konstant = stort elforbrug, eller du vil få en forsinkelse indtil pumpen er startet op og øget trykket.

Jeg har ikke erfaring med andet ens større anlæg til prof brug.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 11 dec 2013 23:00
Hvis du vælger en pumpe uden hydrofor vil den enten skulle kører konstant = stort elforbrug, eller du vil få en forsinkelse indtil pumpen er startet op og øget trykket.

Jeg har ikke erfaring med andet ens større anlæg til prof brug.

Chr.


Grundfosen som jeg linker til, har en fantastisk styring, som køre uden hydrofore uden problemer, og stopper og starter automatisk, så du slet ikke bemærker den er der.
Annonce
Har haft et par stykker af de billige husvandværker, til en 6-800 kr.
Ved ikke hvor meget tryk de giver, men de har virket ganske udmærket.

Holdbarheden kan jeg ikke helt udtale mig om, det 1. gik nemlig i stykker pga vand i kælderen, så var ikke selve husvandværkets skyld..

Mvh
Sømanden
              Dobbelt postet..
          Dobbelt postet...
  Netforbindelsen drillede, fik trykket send nogle gange, og vupti, så var der 4 indlæg..
        UPS....
Så har jeg fikset vandtrykket. Har købt den Grundfos MQ som der er linket til her på tråden. DET virker. Nu er der vandtryk så håret nesten bliver spulet af. Jeg har købt den på nettet - på en tysk hjemmeside - der er den kr. 2000 billigere end i DK.
Jeg har valgt den største af pumpetypen 3-45, som kan levere 4,5 bar. Har også sat et tryk manometer på min vandforsyning, så jeg kan holde øje med trykket. Før havde jeg 1-1,3 bar tryk. Når pumpen kører leverer den ca. 5 bar - også selvom man åbner flere vandhaner - der kommer bare vand. Selv på første sal skal man ikke åbne helt for vandhanen - håndvasken døjer med at blive af med vandet. Jeg vil nok mene at pumpen et nummer mindre vil være tilstrækkelig - 3-35 - den er også lidt billigere.
Men tak for tippet med denne Grundfos MQ pumpe som har en fantastisk styring, og ikke støjer noget af betydning.

mvh
kurt
50728097
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis