Maling af trælåger

Hej alle sammen,

Jeg har købt en rigtig flot gammel skænk og planen er at jeg skal have malet lågerne, så den kommer til at få et udtryk som denne:
http://www.lauritz.com/da/auktion/s...i2995967/#

Hvordan maler jeg lågerne så det bliver rigtig pæne uden pensel/rulle mærker? hvad er fremgangsmåden og hvilken maling skal der bruges? 

Mvh
Nis
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil du ha' dine låger helt fine, vil en lakering f.eks. en autolakerer, så er du sikret en finish som du vil blive glad for.

Er det lav det selv & om du har en kompressor og sprøjte dertil kan det også være en' mulighed.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det kan godt lade sig gøre at lave et flot resultat med en rulle.

Men før du kan begynde at rulle farve på, skal du vaske lågen med grundrens, derefter skal det matslibes med korn 120 eller finere, så skal det grundes. Når grunderen er tør skal der mellemslibes med korn 200 eller finere (hvis der skal spartles er det nu, og det kræver så yderligere 2 spartlinger og dertil mellemslibninger) så grundes der igen.
Derefter skal der igen mellemslibes inden du kan rulle den endelige farve på i 2-3 lag med mellemslibninger...

Det bedste resultat opnås ved at bruge en lakrulle, og den skal være brugt. Du kan aldrig lave et flot resultat med en ny rulle, da den indeholder bittesmå løse hår, som vil sætte sig i din overflade.
Når du ruller skal du først gennemvæde rullen med masser af maling, og når du maler må lyden af velkro aldrig opstå, så er rullen ikke våd nok.

Du er nød til at lægge lågerne ned på en plan flade, da der ellers kan opstå "løbere" og "gardiner" i malingen. Desuden er det vigtigt at du arbejder i et støvfrit(eller så tæt på det nu kan lade sig gøre) sted, som er opvarmet til minimum 20 grader, når du maler. (det vil sige lav slibearbejdet et andet sted, end der hvor du maler)

MHT maling, så kan din farvehandler råde dig til hvilken type du skal vælge, bare du fortæller hvad du skal lave, så du får nogle produkter der "spiller" sammen.

Held og lykke med projektet.      

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også