Hurtig mulig opbygning gulv.. Køkken

Jeg har et køkken der skal ligges nyt gulv.

Der skal 30x30 klinker på..

Jeg har nu afrettet og stampet sand 35cm under gulv nevo.

hvordan bygger jeg det op.

Gider ikke at støbe beton.

rummet er 3.9x2,43meter

regner med der kun skal varme under gang arealet.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvordan havde du så lige forstillet dig at få lavet gulvvarme og lime klinkerne fast ?
Du skal grave mere af og isolerer med mindst 300 mm. for at kunne lave gulvvarme derefter skal der mindst 10 cm beton med rionet i som du kan fastgører pexrørene til.
Så hvis du ikke gider det, må du jo betale en håndværker for at lave det.
Jeg søger en anden løsning..

Det var en taste fejl længer oppe ramt 3 i stedet for 4 der er 45cm fra gulv nevo.

Jeg der findes andre løsninger end at støbe..

gider det ikke. samt køkkenet skal være færdig inden jeg for begyndt.. derved leder jeg efter en metode der ikke er særlig tidkrævende som beton er.. samt det er en lille hus vi har med en stor spise stue..

når vi holde fødselsdage og jul bliver vi 10-15 personer, derved skal det være noget der er rimelig hurtig selvregulerende.. i hele huset

Skrevet af Håndværkeren på 09 dec 2013 10:02
Og hvordan havde du så lige forstillet dig at få lavet gulvvarme og lime klinkerne fast ?

Du skal grave mere af og isolerer med mindst 300 mm. for at kunne lave gulvvarme derefter skal der mindst 10 cm beton med rionet i som du kan fastgører pexrørene til.

Så hvis du ikke gider det, må du jo betale en håndværker for at lave det.


sludder... Der behøves ikke at støbes beton...
gulv spån plader kan ligges direkte på eps, blot den er trykfast til det.
der på kan du ligge gulv gips og så er du klar til klinker.
så sparer du også hærde tiden på betonen

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 09 dec 2013 10:20


sludder... Der behøves ikke at støbes beton...
gulv spån plader kan ligges direkte på eps, blot den er trykfast til det.
der på kan du ligge gulv gips og så er du klar til klinker.
så sparer du også hærde tiden på betonen


Nemlig.

Men hvordan bygger jeg det..
hvad skal jeg bruge. hvad hedder det... Samt jeg er jyde, så det skal være billig..
Kan jeg bruge disse..

http://www.bygmax.dk/gulvisolering-sundolitt-s60-220-mm.html

noget plastig.

Alm gulv spån og lime dem sammen.
http://www.bygmax.dk/gulvspanplade-m-fer-og-not-22-mm.html

Fræse ud med en alm over fræser der hvor jeg vil ha 16mm slanger.
ligge en plan 0,5 aluplade ud i hele gang arialet.

gulvgips over hele gulvet. hvordan lægges de..

noget primer art. måske..

lave rensten af køkkenet.

ligge fliser og fuge..
Annonce
Der er et konstruktionsforslag nederst her:
http://www.sundolitt.dk/sundolitt/teknik/udforelsesteknik/gulv-uden-beton

S60 ser ikke ud til at være trykfast nok.

Jeg ville bruge rigtige varmefordelingsplader.

Underlag for klinker kunne være Knauf GF. De har fer/not, hvor de limes sammen.

Der er sjældent noget som er billigt, hvis det skal laves ordenligt.
jenshøj har ret, trykstyrken på S60 er ikke høj nok.

Sundolitt anbefaler MX250 i trykstyrke hvis der skal ligges svømmende gulv direkte ovenpå isoleringen. Det er en forholdsvis kostbar løsning, men man kan slippe for at rode med beton.

Du kan finde priser på MX250 her: http://www.bygmax.dk/byggematerialer/isolering/gulvisolering/sundolitt-s150-mx250.html


 www.bygmax.dk - Vi har alt i byggematerialer og VVS artikler.

jeg syntes jo at det er noget af en Hovsa løsning med den form for opbygning af et gulv, ved at støbe et betonlag fås en fast flade der ikke bare lige synker hvis det stampede grus sætter sig yderligere. Desuden er et betonlag bedre til at akomulerer varme end eks. alu plader der taber varme lige så hurtigt som det tilføres.
Skrevet af Håndværkeren på 10 dec 2013 12:10
jeg syntes jo at det er noget af en Hovsa løsning med den form for opbygning af et gulv, ved at støbe et betonlag fås en fast flade der ikke bare lige synker hvis det stampede grus sætter sig yderligere. Desuden er et betonlag bedre til at akomulerer varme end eks. alu plader der taber varme lige så hurtigt som det tilføres.

Hovsa løsning? Hvordan kan det være en hovsa løsning?

Som der skrives så skal der bruges MX 250 på stampet underlag.
Og med et eller to lag gulvspånplader oven på dette så giver det sig på ingen måde heller.

Desuden så opnår du med denne byggeform heller ingen fugt afgivelse indenfor fra din konstruktion, plus du sparer din hærde periode som betonen har.

Betonen har jo også den store ulempe, at du ikke hurtigt kan regulere varmen som spørger netop gerne vil have (og også mig selv). Skruer du ned for varmen kan der gå op til 12 timer før det kan mærkes og omvendt. Det er ikke godt i efterår og forår.

Så jeg vil helt klart vælge spånplade gulv oven på MX250.

Og endelig, hvis man en dag skulle få den vandvittige ide at lave det op, er det noget hurtigere at bryde et spånplade gulv op end et beton gulv

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Desuden er et betonlag bedre til at akomulerer varme end eks. alu plader der taber varme lige så hurtigt som det tilføres.

Det er netop hovedargumentet for at bruge varmefordelingsplader i en let konstruktion. Indstøbt gulvvarme reagerer meget langsomt. "let" gulvvarme reagerer meget hurtigere. Hvis der f.eks. står sol på et stort vindue, reagerer den lette gulvvarme med det samme, mens den indstøbte ikke når at reagerer med store temperaturudsving til følge.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis