Hurtig mulig opbygning gulv.. Køkken

Jeg har et køkken der skal ligges nyt gulv.

Der skal 30x30 klinker på..

Jeg har nu afrettet og stampet sand 35cm under gulv nevo.

hvordan bygger jeg det op.

Gider ikke at støbe beton.

rummet er 3.9x2,43meter

regner med der kun skal varme under gang arealet.
Jeg har et køkken der skal ligges nyt gulv. Der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
beklager mit indlæg som på ingen måde kan bidrage med noget - men hvordan i alverden skriver man et helt nyt indlæg? kan slet ikke finde ud af det, udover at svare på andres indlæg
Det skal være let konstruktion pga den hurtige varme regulering.
Jeg har renoveret de fleste af gulvene i vores hus, der har et dæk af betonelementer, med vanger der vender opad. Mellem vangerne er der lagt EPS plader, herover er der et lag selvnivellerende gulvspartel, for at få det hele jævnt, og derover igen et lag EPS plader hvori der er fræset spor til 20 mm gulvvarmeslanger. Varmeslangerne er lagt i varmefordelingsplader. Derover et lag 19 mm gulvgipsplader (25 mm i vådrum), og 20 X 20 fliser ovenpå.

Konstruktionen med gulvgips direkte på EPS plade fandt jeg beskrevet på knaufdanogips.dk, og trykstyrken på EPS pladerne på producentens hjemmeside(kan ikke huske firmanavnet, men det var ikke sundolitt)

Varmefordelingspladeerne var de billigste jeg kunne finde på nettet, og ikke mange kroner dyrere end plane alu plader, men meget nemmere at håndtere.

Skrevet af Håndværkeren på 10 dec 2013 12:10
jeg syntes jo at det er noget af en Hovsa løsning med den form for opbygning af et gulv, ved at støbe et betonlag fås en fast flade der ikke bare lige synker hvis det stampede grus sætter sig yderligere. Desuden er et betonlag bedre til at akomulerer varme end eks. alu plader der taber varme lige så hurtigt som det tilføres.

ja ja hvis man ikke vil høre, må man føle. Men vil gerne have lov at give håndværkere ret, gulvvarme og fliser/klinker passer ikke sammen med træ og gips noget som helst. Næ det bedste du kan gøre er at lægge en byggeplade og holde den fødselsdag. Herefter har du tid til at lave det ordenligt ellers drop det. Det er sådan noget vi andre bruger det halve af vores liv på at lave om, når andre tidligere har lavet billige Silvan projekter, og vi gider bare ikke stå med andres skrammel, når vi får købt sådan et hus, så lav det nu rigtigt og brug den tid det tager. Det er øvrigt også billigere i længden. Bare min mening som ikke tages ilde op hvilket ikke er meningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis