Fuge over dør utæt

Hej.

Havde for noget tid siden et indlæg ang. fugning over en dobbelt terassedør, det har jeg så fået klare.
Men har nu det problem at der trænger vand i over døren. 
Vandet kommer ind mellem det murede stik og så fugen der er lavet.
Det kommer ind når det regner og vinden står på gavlen.
Har haft en murer til at lave fugen, men kan man lave den anderledes så den bliver vandtæt ?
Det er muret i mørtel og med skaller i til at fylde op. Vandet kommer ind mellem stikket og fugen, altså ikke mellem fugen og døren.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne godt forestille mig at det ikke var fugen det kom ind af, men nærmere en mangel på murpap eller tp-rende over stikket. Med det blæsevejr vi har haft er stenene nok blevet gennemvæddet og det løber på bagsiden

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Hej Micheal.

Har ikk lukket af på indersiden, så er rimelig sikker på det kommer mellem stikket og fugen.
Men stenene er nok også gennemvædet som du siger.
Men har et billede af det jeg lige vedhæfter.
Hvor er det du mener der skulle ha været murpap ? Og hva er den omtalte tp-rende?

Hejsa.
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på området, men hvis det kommer igennem mørtlen ved jeg der findes rigtigt gode imprægneringsmidler som er usynlige og forhindre vandindtrængning, måske det kunne løse problemet?
Der findes garanteret flere af den slags produkter, men jeg har tidligere anvendt en fra Sigma som hedder Hydrophob...
Den gør muren vandafvisende, er usynlig og forhindrere ikke muren i efterfølgende at kunne ånde.

Jeg ved ikke om jeg overtræder god skik herinde, hvis jeg gør beklager jeg, men har fundet et link til dig:
http://m.sigmacoatings.dk/produkter/facademaling/sigma-hydrophob-wb.aspx

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis