Ny gammel varevogn, hvilken skal man vælge i dag ?

Nu vil det vist blive for besværligt at syne min gamle VW Golf næste gang. Har kigget på en Peugeot Partner 1,9 D Kassevogn. De er billige i indkøb og vist normalt også i reservedelspriser. Fordelene er også der køre mange af dem og derfor kan der nemt findes brugte stumper.

Men er der nogle der har et andet bud på fabrikater/modeller der er værd at overveje ???

Edit: Glemte at totalvægten skal være under to ton på den bil jeg søger grundet skattefars afgiftchikanerier. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en vw touran? Jeg tror lige de holder sig under de 2000 kg.


 

Skrevet af grossmann på 08 dec 2013 16:37
Hvad med en vw touran? Jeg tror lige de holder sig under de 2000 kg.
De er generelt alt alt for dyre. Tvivler stærkt på de er så meget bedre at de er den store merudgiften værd. Men tak for buddet.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af golf1985 på 08 dec 2013 16:53
eller en golf 4 tdi
Tja, det er nogenlunde det samme som med en Touran. Der forlanges generelt en for høj pris for en ældre bil. Men tak for budet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Partneren er rigtig behagelig at køre. Vi havde dem hvor jeg arbejdede, og har været en tur til Tjekkiet i en, og man bliver ikke køretræt i den.
Jeg ville dog nok gå efter en HDI. Det er en perle af en motor.
De har et kompliceret el-system, er ikke tilbøjelige til at ruste og har en uvane med at skille sig af med det yderste af krumtapskiven i utide, og viskerne er dyre.

God jagt

mvh

 varmetossen

Annonce
http://www.dba.dk/toyota/id-1004897237/ hvad så med en ældre Toyota sportsvan? De er generelt rigtig gode. Jeg har kun haft gode oplevelser med Toyota.


 

Skrevet af Klaus Lundstedt på 08 dec 2013 17:29
Hej.
Partneren er rigtig behagelig at køre. Vi havde dem hvor jeg arbejdede, og har været en tur til Tjekkiet i en, og man bliver ikke køretræt i den.
Jeg ville dog nok gå efter en HDI. Det er en perle af en motor.
De har et kompliceret el-system, er ikke tilbøjelige til at ruste og har en uvane med at skille sig af med det yderste af krumtapskiven i utide, og viskerne er dyre.

God jagt

mvh
Hej Klaus.

Det er rigtigt den er rimelig behagelig at køre i. Både sæder og betræk kunne nu godt være lavet lidt mere robust når det nu er en varevogn. Man kan ikke få alt.

Kender godt lidt til deres f...... elsystem. Det må man desværre leve med hvis ........

Nu er jeg ikke klar over hvilken type motor, der gerne vil skille sig af med, en for mig ukendt krumtapsskive. Den har jeg faktisk ikke hørt før såå kan du ikke lige forklare dig lidt nærmere ???

Det er ikke noget problem og finde en rigtig fin Partner, med omkring 200.000 på klokken for en 5-6 tudser. De står faktisk rigtig mange steder. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af grossmann på 08 dec 2013 17:48
http://www.dba.dk/toyota/id-1004897237/ hvad så med en ældre Toyota sportsvan? De er generelt rigtig gode. Jeg har kun haft gode oplevelser med Toyota.
Det er rigtigt. Har overvejet en Toyota et eller andet. Det eneste jeg har i mod de biler er deres skiften modeller hele tiden. Det gør det desværre lidt besværligt at have gammel Toyota dyt. Og så bliver de tit vel gamle inden de kommer ned i pris. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det kan du selvfølgelig have ret i. Er det en bil til under 10.000 du søger? Og den skal vel være betalt moms af så den kan bruges privat.


 

Skrevet af grossmann på 08 dec 2013 20:15
Det kan du selvfølgelig have ret i. Er det en bil til under 10.000 du søger? Og den skal vel være betalt moms af så den kan bruges privat.
Ja sådan nogenlunde og den skal naturligvis være ink. moms.
Kvier mig ved at give ret mange penge for ældre biler.  
Jeg er i meget god tid, men kommer den helt rigtige dyt slår jeg naturligvis til.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis