Dantherm HCH 5 eller Genvex Energy 2

Hej med jer,

Vi skal til at investere i et genvex anlæg, men er lidt i tvivl om, hvilket anlæg vi skal vælge. Jeg har to muligheder, som jer enten et Dantherm HCH5 eller et Genvex Energy 2. Når jeg læser i specifikationerne, synes jeg ikke der er den store forskel. Umiddelbart virker det til, at Dantherm har et lidt lavere støjtal end Genvex. Begge anlæg er med fugtstyring og bypass. 

Af de tilbud jeg har fået, er Genvex anlægget omkring kr. 5.000,- dyrere end Dantherm. Vil I vurdere, at det er pengene værd eller er de lige gode? er der fordele eller ulemper ved de to anlæg?  

På forhånd tak...

Hilsner Mads

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mads
Jeg har selv fået installeret et Dantherm anlæg for ca 1 år siden, og det fungere bare perfekt. Jeg valgte det fordi det er et af de nyeste modeller på markedet, med meget lille strømforbrug.
Som jeg kan læse mig frem til er Genvex Energy 2 ikke født med bypass og fugtføler, som Dantherm er, men derimod til eftermontering.
Det kan da kun give en knap så god løsning. Og hvis det så desuden er 5000kr billigere med Dantherm så vil jeg da ikke være i tvivl.
Genvex GE Energy modellerne er nu også med både bypass og fugtstyring so m standart. Genvex har 40 års erfaring og leverer stadig reservedele til deres anlæg fra 80'erne. Jeg har set 2'eren til knap 20.000, men aldrig set dantherm til noget der ligner 15.000.
Hej med jer,

Vi har for et par måneder siden fået installeret et Dantherm HCH5 anlæg. Jeg må sige, at vi er fuldt ud tilfreds og det har et meget lavt energiforbrug - derudover har det "fixet" vores fugtproblemer! :-) De kr. 5.000,- i difference er inkl. montering og ikke bare på anlægget.

Hilsner Mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis