Blokeret radiatorventil

Jeg har en kold radiator og er kommet frem til, at fejlen må være i ventilen. Når jeg fjerner termostaten og pakdåsen, kommer der masser af varmt vand ud, når jeg trykker fjederen ind, så der er ikke noget galt men varmen eller trykket på strengen. Men der løber ingen vand igennem ventilen, og når man åbner for udluftningen er der ingen tryk på.

Jeg har gjort de normale forsøg for at løsne skidt (masseret fjederen frem og tilbage, givet noget små slag med bagsiden af en skruetrækker rundt omkring) med uden held. Jeg går hellere ikke ud fra, der er noget galt med pakdåsen, da der vel gerne skulle løbe vand igennem ventilen, når den er fjernet.

Er der så mere, jeg selv kan gøre for at fjerne snavs i ventilen? Eller skal jeg have en VVSer ude at kigge på det? Jeg bor i lejlighed så jeg kan i hvert fald ikke selv slukke for vandet, hvis det skulle være nødvendigt.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder til selve ventilen ikke fejler noget. Hvis du montere en ny termostatdel, syntes der at være alle muligheder for der kommer varm i radiatoren igen.
 
Husk lige at termostatdelen skal passe til ventilen. Der findes flere forskellige fabrikater der ikke passer termostat sammen.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svaret. For lige at præcisere: der løber ingen vand igennem til radiatoren, når jeg fjerner termostaten og pakdåsen, så jeg tror ikke, fejlen findes hos dem. Når jeg trykker fjederen ind med en skruetrækker, kommer der vand ud der (ikke ind til radiatoren).
prøv at gi den et par små slag med en kæmpe hammer på siden af ventilhuset og de som det gir lidt flow.
Er der mulighed for at løsne en omløber før ventilhuset??
Nååe, det har jeg så misforstået.    Det må så være et job for en VVS mand, der på stedet kan se hvad det er for en type ventil der skal til. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis