Jeg søger inspiration til en køkken-ø

Jeg har dette køkken:

Jeg vil rive det røde ned, så jeg se hele rummet. Så står der et vinkel-køkken tilbage, og der er fleksibilitet til et udtræksbord til når der engang imellem er flere gæster. Så overvejer jeg lidt ekstra opbevaring og køkkenplads i form af sådan en fætter her. Som kan flyttes...

Men det kæmpestore grundlæggede problem er jo nok, at jeg i virkeligheden ønsker mig det her. Eller i hvert fald noget der ligner. Uden vask og med flere muligheder for siddepladser. Ekstra køkkenbordsplads, et sted hvor barylerne kan sidde og skrælle gulerødder uden at jeg falder over deres skamler,eller hvor de kan spise pandekagerne imens jeg bager dem. Et sted hvor vi garanteret ville komme til at spise hel tiden (eller hvad?)

Men det er jo ikke super fleksibelt - farvel mulighed for at trække bordet ud og dække op til mange. Et almindeligt spisebord vil komme til at stå trangt - og vil måske også virke dumt, hvis vi alligevel aldrig spiser ved det? Især når vi bor tre på 75 kvadratmeter og godt kan bruge pladsen til noget andet.

Har I måske ideer til, hvordan jeg kan lave en flytbar løsning, som er så stabil, at jeg faktisk gider både at bruge den og se på den? (Jeg er godt klar over, at jeg kommer til at vinke farve til murstenene ;-))

mvh. tina


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden du river noget ned skal du lige sikre dig at missen er indforstået med dine ændringer, det er den bedste udsigts platform for den, du vil fjerne. Så vidt jeg ved laver IKEA nogle flytbare køkkenborde der kal låses på hjulene med både plads til vask komfur o.s.v. Så her var der måske en løsning.
Du kommer til at fortryde, hvis du laver en løsning, så der er frit udsyn til køkkenet fra spisepladsen. Det mindste der står på bordet vil skæmme din udsigt!

Jeg har en køkkenø -i stil med det du har- med en bardisk, hvor sønnen og jeg kan sidde og komme med gode råd til fruens madlavning (ja, det kunne jeg i hvert fald drømme om!) og den løsning er vi rigtig glade for. På den måde er alrummet lidt adskilt fra opvask, gryder mm. Og min rundstrikkede kat kan ligge på bardisken og overskue verden ligesom din.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Mange tak, jeg må kigge lidt videre på Ikeas hjemmeside :-)

Og nej, jeg kommer ikke til at fortryde frit udsyn. For det første giver øvelsen mig plads til en opvaskemaskine. For det andet kan jeg holde opsyn med mine to 3½ årige. For det tredje håber jeg på at undgå at falde over skamler i køkkenet, når de vil hjælpe til.

Missekatten er også taget i ed - bag kameraet står der et temmelig højt skab med en putteplads ovenpå, og der er også meget mere sikkert, hvis man vil undslippe for barylere :-)

mvh. tina
Oplagt at lave en køkkenø og få den "mur" ned.

Du vil opleve, at du får er MEGET større rum, da køkken og spiseplads nu går ud i et.

Vi gjorde det selv for 3 år siden, vi havde det traditionelle U-køkken med en halvmur i mursten, som mange parcelhuse fra 80'erne har.

Nu er det svært at se, hvor megen plads du har, men øen bare størrelsesmæssigt indrette sig efter det. Måske skal den stå på langs med rummet for at få plads nok på begge sider.

I vor ø har vi 2 sektioner med skuffer på den ene side og på bagsiden er der 3 vitrineskabe med lys.
Henrik, det lyder som om, det oprindelige setup hos jer lignede mit meget. Har du måske et billede af det, som det ser ud nu, som du vil inspirere mig med? :-)

mvh. tina
Annonce

Hvis det lykkes at uploade det kommer det her.

Kunne ikke lige finde et velegnet "før" billede.
Henrik, skidt med før-billedet, det er resultatet, der er interessant. Det ser superflot ud, mange tak for inspirationen :-)

mvh. tina
Hej.
Du kan da godt lave en 'mobil' sektion i midten, Du kan have gas med rundt, ellers er der et kabelproblem.
Vi har selv en stor sektion midt i køkkenet med komfur, stort glaskeramisk og to gasblus,
plads til div smøre/udskæringsopgaver og en masse opbevaringsplads under.
Du kan ikke få et billede idag efter besøg af datter og to børnebørn i tre dage, der ligger lige lovlig meget overalt.
Så er vask osv. ovre mod en væg og det fungerer godt.
dvs. der er ikke spisepladser, men en masse afsætteplads

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis