Tråden er låst

lån af kværn med æbler, most eller saftpresser som betaling

Søger en kompost kværner, frugtkværn, elektrisk rivejern, malingmixer, maling blander, mørtelblander, mølle, granulator, flishugger, blender, knuser eller andet som kan kværne æbler til saftpresning, eller bare en ide til hvordan man kan bygge noget selv.. både manuelt og elektrisk udstyr er acceptabelt.. ønskes gratis, eller bare til lån for en enkel dag. Jeg kan låne min saftpresser ud eller give æbler eller most til vedkommende som gengæld, eller vi kan presse saft sammen.. Århus og omegn.. 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv dog at finde en i DBA eller G&G du skal jo bruge den til næste år også
Der var engang en udsendelse med bonderøven på dr hvor han lavede æblemost. Måske hans metode kunne bruges, selvom den er lidt omfattende.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bonderøven bruger netop en kompost kværn "stor mand"
jeg fik lov at låne en, så der er blevet kværnet æbler og presset..

hvis der er nogle som har nogle ideer til hvordan man kan bygge en billigt eller nogen som vil af med en så er tråden stadig åben

Der er da jævnligt brugte kompostkværne, til nogle få hundrede kr. på DBA og G&G.

Så at bygge selv, bliver næppe så billigt...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af DBG på 10 dec 2013 20:01
jeg fik lov at låne en, så der er blevet kværnet æbler og presset..

hvis der er nogle som har nogle ideer til hvordan man kan bygge en billigt eller nogen som vil af med en så er tråden stadig åben
Du kan tage et kig her - så er det bare at komme i gang 


Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af Anders K på 11 dec 2013 12:12
Du kan tage et kig her - så er det bare at komme i gang 

Ja ideen fejler ikke noget Anders, men forudsætter at man har et ordentligt træværksted, det er de færeste der har båndsav trædrejebænk o.s.v. stående i baghuset, hvis de overhovedet har et baghus

Pjat med dig, det er bare at fatte fukssvansen og så at komme i omdrejninger .
Det er dog nok både nemmest og billigst at købe en brugt kværn, som andre også foreslår.

Med venlig hilsen

Anders

Ja det er da et imponerende stykke husflidsarbejde, til de mørke vinteraftner

Jeg har fuldt Matthias Wandel længe på You tube, og den mand er helt fænomenal...

Der er ikke grænser for hvad han kan bygge, men han har også et værksted der slår næsten alle professionelle snedkermestre...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også