Reasturering af maleri

Hej derude.
Jeg har et gammelt maleri, som jeg tror er malet med oliemaling. Der er desværre kommet neglelak på maleriet og jeg ønsker derfor at høre om nogen af jer ved, om det kan fjernes igen?

Hilsen Charlotte
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Charlotte.
Og velkommen på LDS.
Jo det kan godt fjernes, men lad en proff. gøre det så du ikke skader den underliggende olie maling, hvis der ligge en af de lidt større antikkvtets forretninger i nærhede, kan du spørge der, de er som regel experter i den slags rensninger, ellers vil en ældre maler mester også kunne gøre det. Det er dog lige om billedet er det værd, har det afektions værdi for dig er prisen for en rensning jo nærmest ligegyldig.
Ellers kender auktionshusene nogle dygtige konservatorer.
Når du har fundet en konservator, så kan du jo hører, hvad det koster at få fjernet neglelakken og renset billedet.
Jeg fik renset nogle billeder for nogle år siden, og det var alle pengene værd at se motiverne komme til at fremstå som i sollys og ikke som på en regnvejrsdag.
Det var ikke så bekosteligt som jeg havde forventet.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hej chr. hvad er bekostelig i kroner og øre,står med et maleri jeg gerne vil have renset.

pw.
Et mellemstørrelse maleri der bare skulle renses kostede 1500 kr, så vidt jeg husker.
Men hør en konservator om et tilbud.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg havde samme problem for et par år siden, hvor min yngste havde puttet noget på. Jeg kunne ikke finde ud af hvad det var, men var formentlig neglelak. Jeg forsøgte desværre selv, og resultatet var slet slet ikke godt. Så jeg ville anbefale at smutte afsted til en der var professionel :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også