Varme alternativ til Olie fyret

Har en husbåd hvor der ca er 25 kvm der skal varmes op.
I øjeblikket varmes det op af en del radiatorer via et diesel oliefyr og en gsm tænd/sluk funktion, så jeg tænder og slukker alt efter vejrudsigten.
Er bare ved at være træt af olie priser og et oliefyr der for det meste starter, men man ved jo aldrig. Desuden er vi altid 1 mdr i løbet af vinteren så det ville være trygt, med noget der ikke kan løbe tør, har nemlig kun 200 l olietank.
.
Har derfor overvejet at skifte fyret ud med en varmepumpe eller måske endnu bedre et solvarme anlæg, MEN kan et solvarmeanlæg bruges effektivt nok om vinteren, det er jo ikke særligt mange kvadrat meter der skal varmes.
Anlægget bruges primært til at holde båden frostfrit med en 8 - 10 grader og det jo også OM NATTEN.
.
Har set på denne varmepumpe:
http://www.10-4.dk/varer/Hus-have-og-fritid/Varme/Varme/Zibro-varmepumpe-klimaanlaeg?gclid=CPj0q4WUmbsCFcNF3godSmQANQ

Håber I kan give mig nogle gode råd, TAK
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med et solvarme anlæg skal du også have en stor isoleret buffer tank, netop til natten. Og som du selv er inde på så er de ikke særligt efektive om vinteren. Få du dig en varmepumpe i stedet for, vær opmærksom på at der skal en kølemontør til for at indstalerer den, men jeg tror det vil være meget billigere end et solvarme anlæg i længden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis