Har i prøvet at købe materialer på nettet?

Hej allesammen,

Jeg er i gang med at renovere derhjemme, og det har jeg været i et godt stykke tid efterhånden. Mit "problem" er nu, at min bil er røget til rep. i længere tid og jeg skal altså have fat i bygge materiale som man ikke bare liige slæber hjem under armen. Derfor er mit spørgsmål, er der nogle af jer der har prøvet at købe materialer på nettet og evt. vil dele lidt erfaringer omkring det? (her tænker jeg om der er nogle do's and dont's).. Jeg har været rundt og kigge på nettet og har set at jeg gennem fx Sparsmart og kelkoo kan bestille mere eller mindre de varer jeg skal bruge, og her får man jo så leveret hjem til, rimelig smart.

Så, er der nogle derude der har gjort sig kloge på det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare snakke med det lokale xlbyg, optimera eller lign. Min erfaring er at det er billigere. Jeg kan ringe efter materialer med dag til dag levering.
CarlRas til isenkram og værktøj. Har endnu ikke haft noget at klage over, tværtimod.

På jobbet bruger vi Optimera og Bygma som trælast. De er ganske pålidelige og leverer som hovedregel til tiden.

Privat er jeg meget glad for en lille lokal tømmerhandel men om de kan lokkes til Hillerød, ved jeg ikke.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
De gange jeg har undersøgt det, har det ikke kunnet betale sig pga. meget høj fragt på "store" byggematerialer (plader, træ, isolering og tunge ting) og lang leveringstid (flere dage). Her har tilbudet fra den lokale Stark eller XL været billigere og gratis leveret dagen efter.
Her ud over er der fordelen ved at kunne returnere de varer man har fået købt for meget, og et par gange har jeg også fået ombyttet defekte/forkerte varer samme dag som de blev leveret.

Men jeg undersøger da løbende priserne i nettrælastene, så jeg ikke bliver snydt alt for meget hos de lokale.
Jeg har en del gange købt hos www.bygmax.dk, det har fungeret ret godt, selvom de ikke altid leverer præcist det jeg har bestilt (ex. 25mm forskalling leveret istedet for 20mm) men de er blevet bedre til at ringe og spørge om det er ok, før de bytter om. Det eleveret oftest fra Optimera eller Bygma, så materialerne fejler ikke noget.

./ras
Jeg har handlet flere gange med E-trælasten i Vejen.

De har mange ting på hylderne, da de jo er en trælast, så deres leveringstid er typisk et par dage.
Da jeg byggede om i vores kælder, havde jeg en fin kontakt til en af deres folk via mail, fordi jeg skulle bruge nogle loftplader som de ikke havde, men jeg fik en fin pris (der matchede hvad jeg havde købt dem til tidligere), og de sørgede for at jeg fik dem leveret direkte fra leverandøren.

Min lokale Bygma, kan ihvertfald ikke hamle op med nettet, selvom man regner med transport penge.
Jeg har feks købt væg maling til halv pris af hvad Bygma forlangte og det selvom jeg skulle betale for transport( og så skulle jeg selv køre det hjem fra Bygma, da de ikke ville levere "kun" maling).

Men selvfølgelig skal man se hvad de forlanger i transport omkostninger, men mange nethandler har gratis transport hvis du køber for et givet beløb. Dette har vi på vores vej gjort brug af flere gange og slået os sammen når der skulle handles, senest i sommer da der blev handlet fortovs fliser i stor stil.         


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jep.

Jeg skulle have http://www.akbyg.dk/ til at lave noget for mig på mit nyindkøbte hus, hvor de foreslog jeg ringede til en byggehandel, for at bestille det til levering. Det var vidst bagateller, hvor meget man kunne spare ved at gøre det online + man her igennem telefonen eller ved at møde op i byggehandlen, kunne få professionel hjælp, så man får hvad man skal bruge i første omgang.

Det var ret nemt og jeg fik mine varer dagen efter. Det var XL Byg jeg bestilte fra. Til bonusinfo har jeg et lækkert hus nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også