Lift, hjemmelavet - Mangler jern til 2 ramper

Hello DIYere,

Jeg påtænker at bygge en hjemmelavet rampe ala vist på de 2 billeder jeg vedhæfter dette oplæg.

Som I måske kan se på billederne så vil jeg hæve bilen med min AC højtløfter donkraft. Først i den ene ende og så i den anden ende via 2 x tværgående løftebjælker som vis på billederne. Jeg har tid nok, så pyt med at det er lidt besværligt. Det fede ved konstruktionen bliver at den kan adskilles så jeg ikke har garagen fyldt op med lift hele tiden.

Jeg vil modificere billedeksemplet på liften således at jeg har kraftige stålrør i hvert hjørne og når jeg så når min ønskede højde sætter jeg simpelthen bare en split i.

Konstruktionen skal ligeledes laves med en "hund" så jeg kan løfte bilen på dens støttepunkter og få hjulene af. Forventet løftehøjde....ca. 80 cm?

Men jeg mangler de 2 køreramper som jeg forestiller mig lavet i 5 eller 6 mm. jern, gerne plade bukket i længder på ca. 3,5 meter og så 5 cm. op i begge sider. Bredde...20-25 cm. + buk.

Har du mulighed for at klippe og bukke sådan et par længder jern til mig til en god og fair pris??? Jeg bor i Herning, men afhenter gerne et eller andet sted i DK....

Hilsen Henrik

Se evt. også youtube video:

http://www.youtube.com/watch?v=rLzCLiXxlCU

Hundefar

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Må jeg foreslå at du køber en sakselift som du bygger i gulvet så den er plan med gulvet. Så har du liften klar altid og den fylder ikke. De løfter snart 180 cm. Og så er de godkendte så sikkerheden er i orden. Tanken om hjemmelavet lift fungerer ikke i mit hovede, selvom jeg er sikker på at du gør alt for at lar noget der er i orden.

Hej grossmann,

Du skal nu ikke være bekymret mht. sikkerheden i min kommende konstruktion. Jeg har så sandelig tænkt mig at svejse alt op så jeg er helt 110% sikker på at konstruktionen kan holde.

Mit værksted skal ved lejligheder bruges som gildesal o.a. så jeg ønsker ikke en sakselift i gulvet. Næste sommer har jeg aftalt med et par kammerater at vi vil adskille vore biler ad og selv Dinitrol behandle dem og så er det jo fedt at man kan tale rampen med ud på landet hvor det er tilladt at grise lidt.

Derfor :-)

Hundefar

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis