Save stolper ned

Halløjsa.

Vi har lige få sat hegn op, men der er desværre ret meget af stolpen, som er for høj i forhold til hegnet. Den vil vi gerne save ned, men det skal gøres så den er ret lige, da vi skal have en top på langs hegnet.

Kan godt være at det lyder lidt dumt, men har I nogle tip til at man kan save en stolpe meget lige, når den allerede står oprejst?

På forhånd tak
Halløjsa. Vi har lige få sat hegn op, men der... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Opstregning hele vejen rundt og sav. Øv jer lige med og kappe et par stykker eller tre lidt højere oppe end planen var først. Det er faktisk slet ikke så svært. Vil postulere at opstregningen kan tage længere tid.

Pøj pøj.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Køb en rigtig god fukssvans. Jeg købte for flere år siden en nærmest teflonbelagt, fintandet, ikke speciel meget dyr.
Jeg har aldrig været nogen ørn til at save og styre ordentligt med en fukssvans, dyre som billige, men den her med teflon er helt utrolig god.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vil give ktm ret.
En god "rævehale" og lidt øvelse, så flyver de toppe af i en fart.

Omvendt må man aldrig gå ned på udstyr, så Harald saven er rigtig god, og når du først har sådan en svend, så finder du ud af hvor mange forskellige ting du kan save med den. Jeg har skåret, engangs paller, tagrender, metal hegnspæle, studset æbletræ, vandrør, ja sågar et gammelt støbejerns kloark rør, med en sådan sav.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.
Jeg tror også at skulle jeg starte forfra, blev bajonetsaven nummer to indkøb efter boremaskinen.
Jeg bruger den også til at save brænde hvis der er chancer for søm eller lign. og hvis det er slemt, så med en metalklinge, så tager den bare hvad der kommer, og så er klingerne billigere end kæden til motorsaven.

mvh

 varmetossen

En masse gode forslag, mange tak for det
Jeg tror at jeg prøver med svansen først, og hvis det bliver for hårdt, så må jeg tage skrappere midler i brug )
Annonce
Den med tagrender. var dog i særklasse en god ide for mig!!
Jeg står nemlig over for at skulle skifte noget smadret plastictagrende, men har ikke bekvemmet mig der op endnu, fordi jeg ikke rigtig er kommet på en genial måde til at pille det ødelagte ud på, på en ordentlig måde!

Tak for den ide!

Med venlig hilsen
ktm

 

En bajonetsav med pendul, skulle være særdeles effektiv, i forhold til en almindelig.

Desværre koster de jo så en slat extra.

Jeg har en af de billige fra HN, den er nu ikke så ofte i brug.

Til gengæld bruger jeg min Makita akku stiksav rigtig meget. så nu en min blå bosch 230 volt stiksav lagt på hylden.

Måske en akku bajonetsav var sagen?

Skrevet af ktm på 06 dec 2013 12:24
Den med tagrender. var dog i særklasse en god ide for mig!!
Jeg står nemlig over for at skulle skifte noget smadret plastictagrende, men har ikke bekvemmet mig der op endnu, fordi jeg ikke rigtig er kommet på en genial måde til at pille det ødelagte ud på, på en ordentlig måde!

Tak for den ide!
Jeg skar de gamle zink render ned med Harald saven, og brugte den også til at skære de nye nedløbsrør (af plast) med. Men jeg må indrømme at jeg var en tøsedreng og skar selve tagrenderne (af plast) i hånden  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 06 dec 2013 17:47
Jeg skar de gamle zink render ned med Harald saven, og brugte den også til at skære de nye nedløbsrør (af plast) med. Men jeg må indrømme at jeg var en tøsedreng og skar selve tagrenderne (af plast) i hånden  

Jo, men det er ikke specielt nemt at skære et stykke ud af en meget lang tagrende med fukssvansen, uden at pille den ned. Det klemmer og vrider og napper og ender for mig altid med et knæk til sidst!


Med venlig hilsen
ktm

 

det nemmeste er, at korte stolperne af med en bajonetsav. som anlæg - for at save vandret helt igennem, kan du sømme en liste på hver siden af stolpen og lægge et vaterpas på. Det lyder besværligt men er gjort på kort tid

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis