Vinterbyggeri

Hej LDS

Jeg har i mange år brugt jeres forum til inspiration og svar på alt mellem himmel og jord!

Nu har jeg så et konkret spørgsmål som jeg vil høre om I kan hjælpe med.

Vi er i færd med at få bygget en tilbygning og følger AB92... Så det har egentlig ikke så meget LDS over sigt  men med små børn etc. er tiden ikke helt til det.

I vores kontrakt med entreprenøren er prisen fast! Men så kom jeg lige til at tænke på vinterforanstaltninger og "ekstra ordinært vejrlig" som den storm jeg mener rammer i morgen aften (torsdag).

Hvem har egentlig ansvaret og hvem skal betale. De er i færd med at bygge selve murene op (H+H termoblokken) og jeg tænker der skal lidt afstivninger til.

Jeg har læst vedr. vinterbekændtgørelsen men vores tilbygning er jo trods alt < 500 kvm...
Mit eget udgangspunkt er at når prisen er fast og der ikke står så er alt inkl. (dog bortset fra el, varme, vand som vi afholder udgifterne til).

Har jeg overset noget?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej der er ikke noget du har glemt, du har et skriftligt tilbud, så er det entrepenørens opgave at udfører den uden yderlige omkostninger for dig. Og jeg er sikker på at firmaet har indregnet diverse extra omkostninger i den pris du har fået.
Mener at kunne huske at der står noget at bygherre(det må så være dig) skal have en storm og brandforsikring, men ellers var det nok en rigtig god ide at kontakte din håndværker og få det afklaret, en forsikring kan tegnes fra dag til dag.
mange tak for et par gode svar.

Jeg har heldigvis forsikringen i orden!
Også så den omfatter dit byggeri, der er forskel på din alm forsikring på dit hus og så en som dækker dit byggeri.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis