for højt gasforbrug

jeg fik i foråret udskiftet mit 20 gamle gasfyr med et nyt Viessmann kondenserende gasfyr.

Men nu efter 2 hele fyringsmåneder (oktober og november) har jeg opdaget at mit gasforbrug er nøjagtig det samme som sidste år, hvor jeg havde det gamle fyr. (jeg har taget højde for graddage) Min vvsér siger jeg skal vente og se til hele fyringssæsonen er overstået.  Men er der nogle der kan forklare hvorfor der ikke er en besparelse ?
jeg vil lige tilføje at jeg har hævet temperaturen i mit hus -(134 m2 fra 1972) fra 20,5 til 21,0 grader, men derfor burde der alligevel være en besparelse, iflg div. ekspertudsagn.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vendt på januar og februar er passeret, så skulle der gerne være en forskel. Dog, efter at der åbnes op for gas med lavere energiindhold fra europa i modsætning til fra nordsøen, vil du forbruge flere kbm, men pris/kbm vil korrigeres relativt, så du ender ud med en lavere brændselomkostning (medmindre du har købt gassen i sækken ;-))

Dit nye fyr er måske ikke indreguleret ordentligt i forhold til, hvad beregningerne er lavet ud fra.
Bl.a. har jeg set nye fyr, som er beregnet til udekompenseret fremløbsregulering, og har du ikke sådanne en, så får du ikke den ønskede besparelse, da du ikke har den optimale kondensering.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis