Isolering af kold væg

Hej.

Jeg skal have isoleret garagen så den kan bruges til et vaskerum/bryggerse. I den forbindelse har jeg kigget på YTONG multipor isolering istedet for gibsplader og rockwool. Der skulle være en stor fordel ved at anvende multipor blokkene, da der ikke skal anvendes dampspærre samt at deres isoleringsevne er super. Ikke mindst indeklimaet. Nemme at sætte op og arbejde med.

Er der nogle der har erfaring med dette? Hvordan blev indeklimaet? og er produktet OK?

FAKTA: der kommer gulvvarme i jorden (300mm isolering) Rummet er ca 28m2, og alle væggene er muret ca. 150mm tykke uden hulmursisolering hvad jeg lige ved af. Der er termoruder i dør og vindue.

loftet i garagen er et klassisk betonloft med tagpap på toppen, som jeg havde planer om at give nogle troldtekt plader med isolering. Men jeg kan se at samme blokke YTONG får til at isolerer loft også!! Nogle forslag her også?

Rummet skal kunne holdes lunt på ca. 20 grader om vinteren, så heller lid ekstra isolering når jeg er igang.

Isolering udefra tror jeg ikke vil blive en mulighed.

Mvh. Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se en af grundene til at du endnu ikke har fået et svar på dit spørgsmål. ligger nok i at der har været heftige diskutioner her på LDS om det der hokuspokus  isolerings matriale.
Og jeg tror ikke at nogen gider den igen 

Næppe hokus pokus

YTONG multipor isolering , er vel det samme som gasbeton.

YTONG multipor isolering, har en lidt dårligere isoleringsevne, end eks. mineraluld.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis