Gokart Byggeri

Hej, jeg går med tanken om at Bygge en Offroad-Gokart.
Men ville gerne vide hvad der er bedst angående motor.

Ca, 2 hk scooter motor 49cc

Gammel havetraktor motor

5,5hk BS/honda motor

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er havetraktor motoren, den lille 2 Hk bliver hurtigt slidt op.
Have traktor, du skal så ha lavet en kobling, remtræk dur ikke her
Min første tanke var en tandrem af en art? Men jeg har faktisk set en i brug med alm kilerem hvor man satte igang ved at trække i et håndtag - eller en pedal? Som pressede en strammehjul imod remmen udvendigt.


 

havetraktore har ofte rem, og de kan al rigeligt trække og koblingen der er også gerne et remstrammerhjul :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
De fleste havetraktor motorer er med lodret aksel, så det duer ikke til det brug som spørgeren efter lyser, men en ny koster ikke mange penge. Jeg mener at Primus Danmark har dem på lager til meget små penge, der er en 6,5 hk til 1500,00 kr. og montere du så en slyngkobling på kan du få en sådan for 500,00 kr. Så mangler du jo bare stellet og hjul styrting og bremse måske lige et brædt at sidde på.
Håndværker: tit har jeg set på ældre landbrugsmaskiner at en rem nemt kan krydses og også drejes 90 grader så det kan lade sig gøre, men du har ret i at det er værd at huske på. Evt skal man tage gearsystemet fra havetraktoren og så bytte remskiver så den får højere omdr bagtil.


 

Den løsning grossmann omtaler med at bruge dele fra en havetraktor er efter min mening den mest oplagte.
En havetraktor kan fås for meget få kroner, du får tilmed gear muligheder, og netop som omtalt, bytte rundt med remhjulene, så kan de godt komme fremad.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der skal dog lige tænkes på at en gear kasse på en havetraktor ikke er beregnet til de høje hastigheder en gocart skulle kunne kører, det er nærmest fedt der er i sådan en gearkasse og ikke en letflydende olie.
Du kan sagtens krydse en vrem, bare den er lidt lang i det.. Men så skifter du omlæbsretning, men det kan lade sig gøre.. Vil du bruge en gearkasse fra en have traktor, skal du ha en ned støbejerns bagtøj, ikke alu.
Men hvorfor ikke bare en slynfkobling på, og afsted? :-)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis