Brændeovn eller pilleovn?

Jeg er ny herinde og har tilmeldt mig for at hører om der er nogen som kan anbefale om man skal have en pilleovn eller en brændeovn?

Vi har gas som primær varme i et hus på 178 kvm. Og tanken er at bruge ovnen til hygge.
Jeg synes sådan en pilleovn fra ecotech er lidt smart men har så fået at vide at de støjer meget at have inde i stuen.

Hvad skal man vælge til hygge?
Der findes jo rigtig meget forskelligt når man surfer lidt rundt.... 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til hygge, helt klart en brændeovn.

En pilleovn kan du ikke helt undgå at kunne høre, selv ikke  de mest støjsvage. Støjen stammer dels fra blæseren, når motoren til pillefødningen køre og når pillerne rasler ned i herden (brændkammeret).


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Til hygge? Helt klart brændeovn.
Effektivitet? Helt klar pilleovn.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Hvis det er i et villakvarter, og du vil spare dine naboer for alverdens svineri og lugtgener, vil jeg anbefale en gaspejs, da du har
gas i huset i forvejen.

Nedenstående, kopi fra Gaspejs.com

Skorstenfrie gaspejse til inde og ude

En gaspejs er fremtidens pejs - også i Danmark! Gennem årtier har gaspejsen i bl.a. USA været værdsat pga. sine fantastiske egenskaber. Med en gaspejs for du den samme hygge, varme og naturlige flammer som ved brug af en alm. brændeovn og ofte en bedre varmeafgivelse end en alm. pejs. Herudover er fordelene ved en gaspejs:

- Afgiver ingen lugt, sod, os, lyd eller støv (allergivenlig)
- Kan anvendes som primær eller sekundær opvarmning (op til 220 m2)
- Mulighed for thermostatstyring og fjernbetjening
- Mulighed for naturgas og flaskegas
- Meget let at installere
- Kræver ikke skorsten
- God hvis du har børn, da de fås uden varmeafgivelse

Ja, om ikke andet vil det give et vist "Rabalder skrig" fra alle dem med brændeovne!

mvh
gsh


Skrevet af GSH på 02 dec 2013 15:38
Hej

Hvis det er i et villakvarter, og du vil spare dine naboer for alverdens svineri og lugtgener, vil jeg anbefale en gaspejs, da du har
gas i huset i forvejen.

Nedenstående, kopi fra Gaspejs.com

Skorstenfrie gaspejse til inde og ude

En gaspejs er fremtidens pejs - også i Danmark! Gennem årtier har gaspejsen i bl.a. USA været værdsat pga. sine fantastiske egenskaber. Med en gaspejs for du den samme hygge, varme og naturlige flammer som ved brug af en alm. brændeovn og ofte en bedre varmeafgivelse end en alm. pejs. Herudover er fordelene ved en gaspejs:

- Afgiver ingen lugt, sod, os, lyd eller støv (allergivenlig)
- Kan anvendes som primær eller sekundær opvarmning (op til 220 m2)
- Mulighed for thermostatstyring og fjernbetjening
- Mulighed for naturgas og flaskegas
- Meget let at installere
- Kræver ikke skorsten
- God hvis du har børn, da de fås uden varmeafgivelse

Ja, om ikke andet vil det give et vist "Rabalder skrig" fra alle dem med brændeovne!

mvh
gsh


Næh nej, intet rabalderskrig her fra! 
Der er også sådanne muligheder: http://www.biopejs.com/product.asp?product=192



Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Skrevet af GSH på 02 dec 2013 15:38
 
  - God hvis du har børn, da de fås uden varmeafgivelse

mvh
gsh



En pejs uden varmeafgivelse, priser fra 25.000 kr. 


Det vil være noget billigere at købe et stort fladskærmsTV og så sætte pejsevideoen på, om sommeren kan den erstattes af akvarie.
En pejs, gas eller ethanol, uden skorsten!
Jeg skulle ikke have sådan en dims i mit hjem.

Når man brænder kul-brinter (hydro-carbons) af, så dannes der vand og CO2. Vandet giver fugtighed og CO2 er en gas man ikke har lyst til at have i for høj koncentration i luften, da det giver dårligt indeklima. For meget CO2 i luften giver hovedpine og koncentrationbesvær for lige at nævne et par stykker.

Hvis man dertil har en dårlig forbrænding, så kan man få CO (kulilte), som er en ganske farlig gasart. Den er lugtfri og dødelig. Eneste fordel er, at den giver flotte røde læber på liget!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 02 dec 2013 20:26
 Eneste fordel er, at den giver flotte røde læber på liget!

Chr.

Jo jo, man skal da se på de fordele der nu engang er!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Nu skal vi ikke bare være strenge/stride, men også retfærdige.
Gasovnen, som manden kom lidt kluntet ud af, skal have aftræk til det fri, og tager også luft ind udefra, og det virker da fint nok.
Jeg har det selv med de ovne jeg pusler med, der gerne skal godkendes til aftræk og ikke skorsten.
Men økonomisk er der åbenbart ikke rigtig noget at hente, og så ville jeg tage en lille moderne brændeovn der også fint brænder briketter hvis man ikke orker/har mulighed for at oparbejde brænde, og kan fås under kr. 5000 (uden skorsten)

mvh

 varmetossen

Hej 

vis man dertil har en dårlig forbrænding, så kan man få CO (kulilte), som er en ganske farlig gasart. Den er lugtfri og dødelig. Eneste fordel er, at den giver flotte røde læber på liget! 

Chr.    Kulilte er noget forbandet skab, om det så kommer fra gasfyring, brænde- og/eller pillefyr er ligegyldigt.  



Det måtte naboen sande da deres pille ovn ikke brændte som den burde.



De, 4 personer, overlevede kun med nød og næppe fordi fruen skulle på toilettet kl. 3 om natten. Hele huset var fyldt af røg/kulilte.  



Hvad Gaspejs.com skriver på deres hjemmeside må de selv stå til regning for, hvis nogen er i tvivl så prøv at se.  



Om folk vil hygge sig med den ene eller anden form for pejs, det må være deres behov.  



Om så Klaus Lundstedt mener det er en kluntet afslutning, det må stå for hans egen regning.  



mvh  



gsh 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis