Ja man kan sagtens lave noget der også ser pænt ud, men det vigtigste er at det kan bruges, at det er nemt at arbejde med, ikke stiller store krav til værktøj og er billigt (Bilteam sælger ca. 550 stk. for 45 kr.) nok til 4-5 drejebænke.
Ang. mit drejeværktøj, her er jeg stadig eksperimenterende. Jeg har nogle mini drejejern (kan ses på billederne af drejebænken) men jeg er nok ikke den store trædrejer og selv om de er små synes jeg stadig de er kæmpe store i forhold til mange af de små detaljer jeg vil lave. Noget af det jeg synes fungerer bedst er en knækket nålefil (god kvalitet i stålet) har bruddet små spidser og hak er det helt perfekt til små detaljer. Jeg har også prøvet at lave dreje værktøj af almindelig rundjern men det dur kun til meget specielle ting da de kun holder skæret i få minutter. Man kan også skære med små fræsejern, glasskår og flinteafslag. File og sandpapir indgår også i processen. Af hensyn til den ringe motorkraft starter jeg altid med at slibe mine drejemner runde inden jeg begynder at dreje. Lige nu overvejer jeg muligheden for at lave en slags holder til drejestål (metaldrejebænk) da jeg godt vil kunne lave nogle låg i messing/bronze.