Dobbelt afbryder

Jeg bor i et hus fra 1977 (har boet her siden 2007) og har for et stykke tid siden skiftet en dobbelt afbryder, kun af kosmetiske årsager.  Jeg mener at jeg har sat ledningerne præcis som de var i den forrige afbryder men nu når jeg skal have tilsluttet lys nr. 2 har tænder det slet ikke.  Jeg har så prøvet mig frem og har fået begge lamper til at lyse, men det gør de på den samme afbryder, hvilket ikke er efter hensigten.



Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan ledningerne skal være sat så jeg kan få lys i begge lamper men på hver sin afbryder?

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en korrespondance tænding, vel? (dvs. kan lyset tændes/slukkes på andre afbrydere)

Hvis det ikke er, så vil mit bud være:

Den ene sorte på øverste P
Den anden sorte på nederste P
En lus mellem øverste og nederste P
Grøn til A1
Rød til B1.

Isoleringen på den ene sorte ser beskadiget ud. Den skal du lave have repareret.

Lusen mellem de to P'er har sandsynligvis været "indbygget" i din gamle afbryder. Derfor virker den nye ikke, når du bare flytter ledningerne over.
Mange tak for svaret.
Nej lyset kan ikke tændes/slukkes på andre afbrydere.

Når du siger lus, mener du så en ledning der forbinder de to punkter? Ja jeg havde tænkt mig at klippe den beskadigede del af den sorte ledning væk :-)
Ja, en forbindelse mellem de to P'er
Super, mange tak, det prøver jeg
Det virkede perfekt! Mange tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis